Gå til innhold

De forskjellige Photoshop-utgavene

Anbefalte innlegg

Ser det er en avstemming angående hvilket program folk bruker til fotoredigering her.

Mine spørsmål er som følger:

Hva er forskjellen på alle Photoshop-utgavene? CS, CS2, 7.0, Elements osv?

Hva er billigste/enkleste og hva er fullversjon/proffutgave?

Noen som kan sette opp en slags rangering/oversikt i jungelen?

Ser at de fleste bruker CS2. Hvorfor?

Er det flere versjoner av CS2, eller er CS2 en spesifikk versjonsbeskrivelse?

På forhånd TUSEN TAKK!

Hilsen uvitende

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finst to ulike seriar av Photoshop. Den «vanlege» versjonen/fullversjonen og Photoshop Elements. Elements koster mykje mindre enn fullversjonen, og er retta mot nybyrjarar og andre som kun treng enkle verktøy for biletredigering. Photoshop Elements er no oppe i versjon 5.0.

Hovudserien heitte fram til versjon 7.0 berre Photoshop fulgt av versjonsnummeret. Med versjon 8 vart den innlemma i ei pakke av andre program frå Adobe kalla Creative Suite, og fekk då namnet Photoshop CS. CS2, som har versjonsnummer 9.0 er den nyaste versjonen, og er ein del av Creative Suite 2.

Lenke til kommentar

Naa svarte Incanus deg ganske saa greit paa det meste av dine spoersmaal, saa jeg skal ikke blande meg i det han sa.

Billigste og enkleste er nok Elements. Selv ville jeg aldri klart meg med Elements til mitt bruk. Vi bruker det paa skolen, og jeg irriterer meg gang paa gang paa hva det programmet ikke kan gjoere som CS2 kan.

De fleste bruker CS2, men jeg er ganske sikker paa at de fleste bruker CS2 ulovlig. De bruker det fordi det er det beste programmet, og de fikk det gratis fra nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...