BHGA Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Hei. PC er stasjonær 2,8GHz/ 512 mb ram. Har erstattet et ATI 9700pro 128mb AGP med et Power Color ATI x1600PRO 512mb AGP. 9700 ( med oppdatert Catalyst driver ) fikk artifakter-bokser og striper. Fikk meldingen "VPU recover has reset your graphics accelrator as it was no longer responding to graphics driver command" Så at 9700 kortet var endel nedstøvet, særlig viften men den gikk. Men med det nye x1600 Pro kortet stopper feks Colin Mc Rae 2005 etter ca 30 sek kjøring! Ingen artifakter-bildet er bra. Noen ganger kommer den samme meldingen som nevnt over, og andre ganger henger pc og må restartes med powerknappen. Det samme skjer på andre spill. Tiden til det klikker kan variere noe. Ikke spes krevende spill som funket fint på 9700 kortet! Har lastet siste Catalyst driver- ingen endring. Har ikke stillt på noe ang skjermkortet. Min sønn som bruker denne pc mener han kan spille lengere før det går galt med ekstra kjølevifte rigget mot skjermkortet. Kjenner lunk på kjøleribbene ved orginalviften. Har tatt ut den ene siden på pc for bedre kjøling. Har sjekket at kortet sitter riktig i slottet. Tatt ut og inn mange ganger. Det kan da ikke være slik at dette kortet blir for varmt med moderate spill? Forslag- innstillinger? Mvh BA Endret 29. november 2006 av BHGA Lenke til kommentar
BHGA Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Hei.PC er stasjonær 2,8GHz/ 512 mb ram. Har erstattet et ATI 9700pro 128mb AGP med et Color club ATI x1600PRO 512mb AGP. 9700 ( med oppdatert Catalyst driver ) fikk artifakter-bokser og striper. Fikk meldingen "VPU recover has reset your graphics accelrator as it was no longer responding to graphics driver command" Så at 9700 kortet var endel nedstøvet, særlig viften men den gikk. Men med det nye x1600xt kortet stopper feks Colin Mc Rae 2005 etter ca 30 sek kjøring! Ingen artifakter-bildet er bra. Noen ganger kommer den samme meldingen som nevnt over, og andre ganger henger pc og må restartes med powerknappen. Det samme skjer på andre spill. Tiden til det klikker kan variere noe. Ikke spes krevende spill som funket fint på 9700 kortet! Har lastet siste Catalyst driver- ingen endring. Har ikke stillt på noe ang skjermkortet. Min sønn som bruker denne pc mener han kan spille lengere før det går galt med ekstra kjølevifte rigget mot skjermkortet. Kjenner lunk på kjøleribbene ved orginalviften. Har tatt ut den ene siden på pc for bedre kjøling. Har sjekket at kortet sitter riktig i slottet. Tatt ut og inn mange ganger. Det kan da ikke være slik at dette kortet blir for varmt med moderate spill? Forslag- innstillinger? Mvh BA 7226235[/snapback] MPX foreslo driver fra Omegadrivers- bedre enn orginal driver.....? Venter litt med dette. Poweret på 250W skulle være for lite. Satt inn ett på 350W- samme resultat! Kikker på å oppdatere bios + hovedkort driver. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Hvis kortet ikke kan virke med orginaldrivere fra ATI så er det jo ikke så mye verd. Hvis det er drivere som er problemet kan det lønne seg å avinnstalere dem og bruke en drivecleaner. http://www.softpedia.com/get/Security/Secu...r-Cleaner.shtml For så å innstalere på nytt. Eller så ser jeg det er mange tråder om lignende ting, f.eks denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0&s=hardware.no mulig det er noen tips å plukke opp der. lykke til. Lenke til kommentar
BHGA Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Flott! Håper bare ikke vi har samme spøkelset! Kan det nye x1600 kortet stresse resten av pc`n så den går i kne? Altså kan man måtte oppgradere feks ram ( 512mb) fordi man bytter skjermkort? Instillinger var på fullt med 9700 kortet da det virket og pc`gikk fint. Mvh BA Hvis kortet ikke kan virke med orginaldrivere fra ATI så er det jo ikke så mye verd. Hvis det er drivere som er problemet kan det lønne seg å avinnstalere dem og bruke en drivecleaner. http://www.softpedia.com/get/Security/Secu...r-Cleaner.shtml For så å innstalere på nytt. Eller så ser jeg det er mange tråder om lignende ting, f.eks denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0&s=hardware.no mulig det er noen tips å plukke opp der. lykke til. 7231875[/snapback] Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Jeg tror ikke det skal være slik nei. Men man vet jo aldri. Har ingen erfaring med x1600 selv Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Bare en tanke! Siden de samme feilene oppstår nå med det nye skjermkortet kan det jo tenkes at det er problem med noe annet - feks CPU blir for varm e.l? Lenke til kommentar
BHGA Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Ja, det har slått meg også. Dette at "VPU recover has reset your graphics accelrator as it was no longer responding to graphics driver command" er likt men er nå kvitt artifaktene. Pc`n virker nå greit på bla internett. Det er med spill det oppstår. Får ikke testet mer nå siden jeg er offshore. Men takk for innspill. Skal forsøke å skaffe meg tilgang til de diverse tempene mens vi spiller. Fikk "oppløftende" melding om en annen som byttet skjermkortet i helt samme type pc ( Hydro-jobbkjøp Siemens Scaleo) ATI til ca 300,- og spiller så det suser! vel, vel.... Bare en tanke! Siden de samme feilene oppstår nå med det nye skjermkortet kan det jo tenkes at det er problem med noe annet - feks CPU blir for varm e.l? 7242363[/snapback] Endret 9. november 2006 av BHGA Lenke til kommentar
BHGA Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Sånn! Formaterte hd. Instal alt på nytt og alt ok! Det var lenge siden siste formatering + kanskje rester av gammel skjermdriver......tullet det til. Mvh BA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå