Torjus Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Bakhøyttalerene mine virker, men de lager en ganske dyp ekko lyd. Kan det være på grunn av at jeg har brukt en skøtekabel mellom kablen og subben? Lydkort: Intregrert i P5B Deluxe WIFI Høyttalerene er X-530 Endret 5. november 2006 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Nå er jo elektriske signaler ganske så raske, ikke så langt unna lysets hastighet om jeg ikke husker naturfagen helt feil. Så om du skulle få en merkbar forsinkelse p.g.a lengden på signalkabelen vil jeg tro denne ikke bare måtte ha vært noen kilometer, men mange kilometer lange. Er det subben eller bakhøytalerene som henger etter eller lager ekko? Du nevner jo at du har en skøtekabel til subben, så jeg spør for sikkerhets skyld. Med mindre bakhøytalerene er kablet på noe vis som har en sammenheng med subben skal skøting av subkabelen ikke være noe problem. Men jeg vil tro at dersom du får ekko eller forsinkelse i bakhøytalerene vil dette ha med forsterkeren eller lydkortet ditt å gjøre. Du kan sjekke om det ikke er påslått noe reverb/ekko-effekter à la hva man kan på Creative-kort. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Er det subben eller bakhøytalerene som henger etter eller lager ekko?Du nevner jo at du har en skøtekabel til subben, så jeg spør for sikkerhets skyld. Med mindre bakhøytalerene er kablet på noe vis som har en sammenheng med subben skal skøting av subkabelen ikke være noe problem. 7229487[/snapback] Det er bakhøyttalerene som lager ekko ja. Lyden høres veldig innestengt ut. Men jeg vil tro at dersom du får ekko eller forsinkelse i bakhøytalerene vil dette ha med forsterkeren eller lydkortet ditt å gjøre. Du kan sjekke om det ikke er påslått noe reverb/ekko-effekter à la hva man kan på Creative-kort. 7229487[/snapback] Hmm... mulig, men burde jo ikke være slik. Slik ser softwaren som fulgte med: Prøvde akkurat denne testen: http://www.microsoft.com/windows/windowsme...nnel.aspx#link6 Da kom det kun lyd på høyre og venstre front høytaller og subben , mens når jeg hører på musikk i winamp så kommer det lyd i alle høyttalerene, og når jeg tar høyttaleren testen i lydsoftwaren så virker alle... Endret 6. november 2006 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå