Gå til innhold

Hvordan surfe med Windows 2003? [LØST]

Anbefalte innlegg

Kanskje teit spm, men hvordan får jeg surfet med Windows 2003? virker som det ligger en sperre i selve os'et...

edit: jeg har AD og DNS på serveren. Jeg får surfet på klientmaskinene i nettverket.

edit: fant ut av det.. det hele skyldes en "feil" innstilling på routeren min..

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå til add remove programs, windows components, ta bort haen på IE lockdown, og voilà !

PS! Det er en GRUNN til at den er på ... om du ikke kjører en 'lekerserver' hjemme er det kjekt å la den stå på, eller å surfe med en 'ikke administrativ 'konto.

:w00t:

Lenke til kommentar
Gå til add remove programs, windows components, ta bort haen på IE lockdown, og voilà !

PS! Det er en GRUNN til at den er på ... om du ikke kjører en 'lekerserver' hjemme er det kjekt å la den stå på, eller å surfe med en 'ikke administrativ 'konto.

7225976[/snapback]

Skal kun bruke det til å kunne gå på Windows update og lignende. borsett fra det blir det ingen surfing fra serveren...

edit: finner ikke slik hake :(

får ikke pinget noen verdens ting heller...

nettverket er koblet opp slik:

kabelmodem -> GB router -> 3 maskiner inkludert serveren.

serveren har statisk ip-adresse og DNS server og AD innstalert

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

7225976[/snapback]

Skal kun bruke det til å kunne gå på Windows update og lignende. borsett fra det blir det ingen surfing fra serveren...

edit: finner ikke slik hake :(

får ikke pinget noen verdens ting heller...

nettverket er koblet opp slik:

kabelmodem -> GB router -> 3 maskiner inkludert serveren.

serveren har statisk ip-adresse og DNS server og AD innstalert

7226045[/snapback]

om du ikke får pinget noe heller, har du et annet problem, hvilken DNS-server er primær DNS på serveren ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...