Bushmills Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Hei. Jeg lurer på om malerfaget er like gale som foreldrene mine skal ha det til? Min farfar var maler, og er nå klin-kokkus. Men malingen/kjemikaliene har vel forbedret seg gjennom årene? Lurer også på: * Gjennomsnittlig månedslønn for en maler? * Arbeidstider? * Noen spesielle fag man må ta på videregående. ( Har sjekket www.jobbfeber.no ) Takk. Endret 5. november 2006 av Bushmills Lenke til kommentar
jotakid Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Styr unna, ikke lurt å velge et yrke hvor du konkurerer med 150-200 000 øst-europeere som jobber for 50 kroner timen. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Akrylamidsaken blant tunnellarbeidere viser vel at det stadig skjer kjemiske overraskelser, og med varige skader på helsa. Det er mulig maling er blitt tryggere med årene, men like fullt er det rikelig med advarsler på emballasjen. Ikke alle tar advarsler alvorlig; det straffer seg; permanent. For et par år siden var det på nyhetene at det var svært få som ville bli malerlærlinger, men det var før slusene ble åpnet for arbeidskraft fra Østeuropa. Min mavefølelse er heller dårlig. Endret 9. november 2006 av Codename_Paragon Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Akrylamidsaken blant tunnellarbeidere viser vel at det stadig skjer kjemiske overraskelser, og med varige skader på helsa. Det er mulig maling er blitt tryggere med årene, men like fullt er det rikelig med advarsler på emballasjen. Ikke alle tar advarsler alvorlig; det straffer seg; permanent. For et par år siden var det på nyhetene at det var svært få som ville bli malerlærlinger, men det var før slusene ble åpnet for arbeidskraft fra Østeuropa. Min mavefølelse er heller dårlig. 7254856[/snapback] Ok. Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
MostlyLurkin' Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) Har hatt litt om malerfaget på skolen, og malinga som brukes nå er en type som ikke er så skadelig som den som har blitt brukt før. Dessuten kan du tjene opptil 650k i året, og du jobber ikke ute dersom det er kaldere enn 17grader. Så dersom du trives med å male, er det bare å kjøre på! Endret 11. november 2006 av Nordz Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Ja, dagens maling skal ha blitt tryggere. Du kan jo alltids også jobbe svart, det er lett. Hehe. For å bli maler må du gå 4 år skole trur jeg det var, 1 år Bygg- og Annlegsteknikk, 1år KEM (Husker ikke hva det står for) og 2 år i læra. Er ikke sikker men. Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Ja, dagens maling skal ha blitt tryggere. Du kan jo alltids også jobbe svart, det er lett. Hehe. For å bli maler må du gå 4 år skole trur jeg det var, 1 år Bygg- og Annlegsteknikk, 1år KEM (Husker ikke hva det står for) og 2 år i læra. Er ikke sikker men. 7309924[/snapback] Tusen takk for svar, men jeg må si meg enig i 'jotakid' Naboen min har nettopp leiet slike Lenke til kommentar
Kriwin Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Ja, dagens maling skal ha blitt tryggere. Du kan jo alltids også jobbe svart, det er lett. Hehe. For å bli maler må du gå 4 år skole trur jeg det var, 1 år Bygg- og Annlegsteknikk, 1år KEM (Husker ikke hva det står for) og 2 år i læra. Er ikke sikker men. 7309924[/snapback] Tusen takk for svar, men jeg må si meg enig i 'jotakid' Naboen min har nettopp leiet slike 7310808[/snapback] Hehe, skjønner, skjønner;) Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Sikkerhets rutinene for maleryrket er skjerpet ekstremt mye de siste årene da. Lenke til kommentar
Mikkel87 Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Styr unna, ikke lurt å velge et yrke hvor du konkurerer med 150-200 000 øst-europeere som jobber for 50 kroner timen. 7230285[/snapback] Hehe, her har vi maler'n jo.. ..Nå må du fortelle dem hvordan detta eru. Du jobber jo som en helt hele tia!! Mvh Snekker'n på Bygdøy.. Lenke til kommentar
Looke Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 For å bli maler må du gå på Bygg og anlegg VG1 også gå videre til Malerfaget- deretter følger 2 år i læra og svennebrev Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå