zaha Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 kan jeg ta høy utdanning etter vg1 elektro og vg2 elenergi? skal bli elektriker tror jeg. har ikke planer om å gå mer på skole, etter fagbrev egentlig men har jeg muligheten åpen fordeom? ikke svar visst du ikke er sikker takk (blitt forvirra av en kamerat) Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Det er 2 hovedveier etter fagbrev. Gå Teknisk fagskole og bli elkraft tekniker som eg er. i samme slengen har du då fått Generell eller spesiell studie kompetanse, avhengig av valgfag. En slipper unna med lite norsk osv. Tar 2år Eller vis du stresser kan du ta Forkurs som tar 1år. Lenke til kommentar
sberg43 Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Info om forkurs som gir mulighet for ingeniørstudier: http://grimstad.hia.no/studium/tres/forkurs.htm Lenke til kommentar
graastein Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Det er 2 hovedveier etter fagbrev. Gå Teknisk fagskole og bli elkraft tekniker som eg er. i samme slengen har du då fått Generell eller spesiell studie kompetanse, avhengig av valgfag. En slipper unna med lite norsk osv. Tar 2år Eller vis du stresser kan du ta Forkurs som tar 1år. 7225567[/snapback] Når du først har blitt ingeniør så trenger du kanskje ikke generell studiekompetanse. Derimot det at du kan hoppe rett inn i 4.året til siv.ing-studiet lokker Det kan du ikke om du har gått teknisk fagskole. Da må du begynne på 3.året. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå