Gå til innhold

Neverwinternights2, hvilken class er du?

Anbefalte innlegg

jeg er dwarf fighter(1)/barbarian(2)/bard(1)

jeg er då ganske noob i spille så jeg har egentlig ikke så mye peiling så litt off topic:)

jeg var ute og sprang litt hadde drept noen zombier og så fekk jeg en "spell" på meg som gjorde at jeg kunne bare ha med meg 40"kg" normalt kunne jeg ha 300"kg" så fyren min gjekk super tregt! og den "spellen" gjekk nå heller aldri vekk så jeg har gått over en time med den å den er enda ikke forsvunne :hmm: noen som vet va jeg må gjøre for å få den vekk?

også lure jeg på hvordan jeg kan identifisere tingene mine?

er her kansje en tråd om spørsmål ang. nwn2?

edit: hvordan kan jeg bynne å lage wåpen og armor selv? (crafting det heter?)

Endret av MicroS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg er dwarf fighter(1)/barbarian(2)/bard(1)

jeg er då ganske noob i spille så jeg har egentlig ikke så mye peiling så litt off topic:)

jeg var ute og sprang litt hadde drept noen zombier og så fekk jeg en "spell" på meg som gjorde at jeg kunne bare ha med meg 40"kg" normalt kunne jeg ha 300"kg" så fyren min gjekk super tregt! og den "spellen" gjekk nå heller aldri vekk så jeg har gått over en time med den å den er enda ikke forsvunne :hmm:  noen som vet va jeg må gjøre for å få den vekk?

også lure jeg på hvordan jeg kan identifisere tingene mine?

er her kansje en tråd om spørsmål ang. nwn2?

edit: hvordan kan jeg bynne å lage wåpen og armor selv? (crafting det heter?)

7278581[/snapback]

Den spelln var en disease, og den kan du ikke få bort ved å reste, for da blir den bare verre. Du må caste Remove Disease, eller gå til en healer.

Identifisering skjer hos handelsmenn. Bare begynn å trade, så høyreklikker du på den tingen du skal identifisere, og trykk identify (koster 100 gp).

Crafting lærer du om i Fort Locke. Bare snakk med en kar der. Står bak healern et sted. Husk at du må ha rette skills for å crafte.

Lenke til kommentar
Identifisering skjer hos handelsmenn.  Bare begynn å trade, så høyreklikker du på den tingen du skal identifisere, og trykk identify (koster 100 gp).

7280850[/snapback]

Identifisering skjer med å bruke LORE-skillen. Uten å spoile for mye så får du etterhevrt tilbud om å ha med deg karekterer i partyet som har meget bra LORE-skill.. Da putter du bare tingene du vil ha identifisert i inventoryet til den karakteren med best LORE-skill.

Eller så kan du som Bakkland sier, betale for identifisering hos kjøpmann.

Lenke til kommentar

Jeg er human Sorcerer level 5 eller 6. Er neutral evil.

Jeg er alltid en evil charakter i RPG, aner ikke hvorfor, men jeg ender opp med å gjøre slemme ting uansett, så derfor er det greit å styre unna gode klasser som paladin etc. Jeg hadde litt problemer i starten, som vanlig med en magiker, men nå begynner det å gå seg til:D sender mine meleekompiser foran, får min buffrer til å bufre opp først. Etter det står jeg på avstand og sender dødelige spells og forbannelser over fiendene :love: tenkt å fortsette som Red Dragon Diciple etter at jeg har fått 8 i Lore :w00t: Ved neste gjennomgang kommer jeg nok også til å bruke en ond karakter, men er ikke helt sikker på hva det skal være. Noen forslag?

Lenke til kommentar

Spiller Lawful Good Human Fighter 4 / Cleric 5 for øyeblikket. Mye moro her med Great Cleave, har også investert i Improved Disarm mest for moro skyld. Er jo fint å knerte våpenet til en hard motstander slik at det blir kun 'neve'-skade resten av kampen!

Ellers er NWN2 bra saker, selv om det kan bli litt langdrygt til tider. Å vasse gjennom orker i kapittel 2 blir litt tungrodd etter hvert.

Lenke til kommentar

Fant ingen Spørsmålstråd for NWN2 så da bare fyrer jeg løs her.

Er det mulig og se FPS i dette spillet, i tilfelle hvordan.

Kjører alt på fullt i 1280x1024, vil bare se om det er mulig å sette opp enda mer når det kommer en ny skjerm her på pulten.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Fant ingen Spørsmålstråd for NWN2 så da bare fyrer jeg løs her.

Er det mulig og se FPS i dette spillet, i tilfelle hvordan.

Kjører alt på fullt i 1280x1024, vil bare se om det er mulig å sette opp enda mer når det kommer en ny skjerm her på pulten.

På forhånd takk.

7299134[/snapback]

skriv showfps i konsollen.

Lenke til kommentar
Takk for svar.

Så det neste spørsmålet i rekken.

Hvordan får jeg opp consollen. Trodde det var den tasten ved siden av 1. tallet, men det virket jo ikke.

7299665[/snapback]

Alt Gr + \, så Shift + \. Det funker for meg.

Går også an å skifte hvilken knapp man må trykke på i .ini-en. Bare let litt så finner du den.

Lenke til kommentar
Fikk spillet idag og er ranger... Noen som vet om det er mulig å laste mod eller om det evt. kommer en patch der vi kan få en ligne kameravinkel som i WoW eller Vampire: Bloodlines(i 3rd person)? Takler ikke kameravinklingen i NWN2!

7311464[/snapback]

Har du prøvd alle de fire forskjellige kameravinklene? Du kan skifte mellom dem via Options-menyen, eller ved å trykke * (default) på numpad. Du kan også gjøre en endring i .ini-filen, som du finner her:

C:\Documents and Settings\Brukernavn\Mine dokumenter\Neverwinter Nights 2

Åpne opp nwnplayer.ini, og skift følgende tekst:

CameraFollowAlways=0

til

CameraFollowAlways=1

Selv har jeg ikke prøvd det, men det skal visstnok gjøre en av kameravinklene bedre. Hvis du fremdeles ikke liker kameraet, så har det blitt annonsert justeringer i neste patch (1.03), som kommer neste uke. Kilde.

Vil også nevne at Koroush, som driver www.tweakguides.com, skal lage en tweakguide for NWN 2. Den vil komme i løpet av 8-9 dager, i følge ham selv.

Lenke til kommentar
Fikk spillet idag og er ranger... Noen som vet om det er mulig å laste mod eller om det evt. kommer en patch der vi kan få en ligne kameravinkel som i WoW eller Vampire: Bloodlines(i 3rd person)? Takler ikke kameravinklingen i NWN2!

7311464[/snapback]

Dette er Neverwinter Nights, ikke WoW eller Vampire: Bloodlines!

Blir som å spørre etter GTA1 kamera til Quake.

Kameraet i NWN2 fungerer veldig bra, skjønner ikke hvorfor folk whiner om det. Det er veldig oversiktlig (viktig i NWN), du kan zoome og rotere. Du kan til og med velge mellom fire forskjellige kamera options.

Hvis ingen av de er bra nok for deg, er nok ikke Neverwinter Nights spillet for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...