nomore Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Hei Holder her på å skrive CVen min, for å oppdatere, og fylle ut den gamle(dvs erstatte). Men et par spørsmål. Militærtjeneste, blir det utdanning eller arbeid? Etter at eg begynte i jobb, både som lærling og etter, har eg jobbet med flere store prosjekter innen programmering og utvikling. Bør eg ta disse med? Prosjektene viser jo hva eg har jobbet med tidligere, og ikke minst gir det jo en viss pekepinn med hva eg kan. Hvordan skal eg sette noe slikt opp? Lenke til kommentar
sberg43 Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Men et par spørsmål. Militærtjeneste, blir det utdanning eller arbeid? Jeg har skrevet dette under utdannelse. Hensikten med førstegangstjenesten er tross alt å bli utdannet som soldat i forsvaret. Unntaket er for de som faktisk har jobbet i forsvaret som sjersjanter etc. Etter at eg begynte i jobb, både som lærling og etter, har eg jobbet med flere store prosjekter innen programmering og utvikling. Bør eg ta disse med? Hvis prosjektene var del av det å være læring så brude det strengt tatt ikke blitt viet så mye plass på det. F.eks. hvis man har tatt en mastergrad innen data så er det vanlig bare å skrive spesialisering og ikke så mye annet. Hvis prosjektene er litt om det vanlig (og ikke nødvendigvis knyttet til det å være lærling) så kunne du fint laget et nytt punkt kalt "Annen kompetanse" og listet opp interesante prosjekter og ferdigheter der. Det viktigste med CV er å gi en fin systematisk og ryddig oversikt over hva du har gjort. De egenskapene/ferdighetene som du mener er aktuelle for jobben kan du fremheve i søknaden. Søknaden er et fint sted å trekke frem at du har gjort prosjekt av den og den typen og vise hva du har lært fra det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå