Gå til innhold

Hjelp til kjøp av skjermkort!

Anbefalte innlegg

Heisann.

Eg sliter med dårlig fps i forskjellige spill, og føler at det kanskje er på tide med et nytt gfx-kort.

Her er min PC:

CPU type: Intel Pentium 4 640, 3266 MHz (16 x 204)

Hovedkort Abit AA8XE/AA8XE-3rd Eye (PCI-E)

Minne: Corsair 3x 512MB (1,5GB)

GFX Sapphire RADEON X800XL

Noe mer dere trenger, så si i fra!

Jeg vil bruke rundt 3000,- på et kort, og vil helst gå for Nvidia (?). Har hatt ATi helt fram til nå, men føler de har veldig ustabil FPS i spill?

Har sett på dette: Clicky

Er det noe å satse på? Eller har dere andre forslag.

Vil helst slippe å drive med overclocking, da eg ikkje har peiling på slikt.

Setter STOR pris på svar, eg er ikke så veldig god på PC.

Endret av Losi-D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres bra ut det.. men ønsker litt meir konstruktive svar. Feks. passer skjermkortet med hovudkortet/prosessoren min? Vil det dra opp FPS og grafikk mye bedre enn X800XL (gamlekortet mitt)

Takk for svar!

7225770[/snapback]

Det er bare å søk på google å sjekk noen tester ;)

Jeg fant noen tester

LINK 1 x800xl

LInk 2 7950 gt

Du kan sammenligne de to i forskjellige spill å sånt! 7950 gt er mye bedre skjermkort men x800xl duger om du ikke vil spille spill på fult i 1600x1200 ;)

Lenke til kommentar

Jeg VET at 7950GT er et bra kort. Men jeg vet ikke om det vil passe i lag med PC-komponentene mine. Men siden ingen har sagt noe så regner jeg vel med at det skal funke bra.

btw: jeg sliter veldig med CS:S med X800XL. Jeg har prøvd å stilt ned på 800x600 og alt på low, og har fortsatt FPS nede i 40-30 når det feks kommer 2 folk forran meg. Men når jeg er alene i en korridor, feks, har jeg over 100.

Noen flere som har innvendinger ang. kjøp av 7950GT eller mine lave FPS i css?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Jeg VET at 7950GT er et bra kort. Men jeg vet ikke om det vil passe i lag med PC-komponentene mine. Men siden ingen har sagt noe så regner jeg vel med at det skal funke bra.

btw: jeg sliter veldig med CS:S med X800XL. Jeg har prøvd å stilt ned på 800x600 og alt på low, og har fortsatt FPS nede i 40-30 når det feks kommer 2 folk forran meg. Men når jeg er alene i en korridor, feks, har jeg over 100.

Noen flere som har innvendinger ang. kjøp av 7950GT eller mine lave FPS i css?

Takker for svar.

7229722[/snapback]

Jeg skjønner ikke det! jeg har X800xl ultimate 256mb og jeg kjører CSS i 1024x800 på fult å da har jeg fps 80+ hele tia :S kanskje du bør prøve å laste ned drivere å instalere dem ;)

Lenke til kommentar

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

800xl

400mhz gpu R430

1000mhz ram ddr3 256bit

16 pixel shadere.

7950gt har vel 24 pixel shadere.

du kan jo drøye det litt til 8900gt som er rett bak hjørnet med dx10

eller kjøpe dette som er like bra

http://images.google.no/imgres?imgurl=http...6lr%3D%26sa%3DG

spar penger.

som sagt så er kortet dit suverent cs:s drivercleaner.exe ny driver. evt

www.guru3d.com

dårlig psu? hva psu har du kansje den leverer for lite på 12 til å holde top hastighet i kurvene?

spillte css med fx5600 4 pixel pipes det var i orden på en 1500mhz, at du sliter her er noe annet en skjermkort behov.

kansje skjermkortet blir for varmt og setter ned hastigheten? rens støv i kabinettet, og vifter.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
800xl

400mhz gpu R430

1000mhz ram ddr3 256bit

16 pixel shadere.

7950gt har vel 24 pixel shadere.

du kan jo drøye det litt til 8900gt som er rett bak hjørnet med dx10

eller kjøpe dette som er like bra

http://images.google.no/imgres?imgurl=http...6lr%3D%26sa%3DG

spar penger.

som sagt så er kortet dit suverent cs:s drivercleaner.exe ny driver. evt

www.guru3d.com

dårlig psu? hva psu har du kansje den leverer for lite på 12 til å holde top hastighet i kurvene?

spillte css med fx5600 4 pixel pipes det var i orden på en 1500mhz, at du sliter her er noe annet en skjermkort behov.

kansje skjermkortet blir for varmt og setter ned hastigheten? rens støv i kabinettet, og vifter.

7232050[/snapback]

Jeg har installert nyeste Catalyst driveren nå, og jeg må si at det ble en del bedre. Men jeg hadde bare 2 versjoner bak.

Ang. støv, så skal jeg prøve det i morga, har ikke renset PC`en siden jeg satt den i sammen (1 år siden).

Har nettopp testa skjermkortet mitt i css og har 100fps i css 1024x800 alt på fult.

7232962[/snapback]

Stabilt? Jeg har rundt 120fps når jeg går rundt alene, men når jeg møter på folk, dropper den ned til rundt 60-50, og om det kommer 1 til og alle skyter på likt dropper den ofte ned til 20-30.

Takker for svar!

Lenke til kommentar

Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering.

Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien samt at brudd på denne vil føre til stenging.

Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt.

Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om.

• Døme på gode emnefelt:

• Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett)

• Ny Stille-PC til 10000 kr.

• Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett).

• Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Brudd på nevnte retningslinjene, enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden, vil føre til stenging.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...