Gå til innhold

Gigabyte GA-965P-DQ6 CPU kjøler.

Spinner109

Anbefalte innlegg

Har et Gigabyte GA-965P-DQ6 som har en "Crazy Cool" sak som tar litt plass bakenfor CPU. Har en C2D E6600@333x9=3GHz. Hadde tenkt å benytte Thermaltake Big Typhoon, men den krevde en plate på baksiden og jeg fikk ikke plass til den pga denne:

Crazy Cool:

crazycool.jpg

Thermaltake sin plate:

TtTyphoon_24.jpg

Noen som har eksemlper på gode kjølere som ikke trenger ekstra plate i bakkant? Trenger ikke akkurat nå, men har hørt dårlige ting om viften til boxed kjølerne til Intel (de ryker lett?), så det hadde vært kjekt å hatt noen eksempler på gode kjølere i bakhånd. Trenger vel ikke være så store, har ca. 40/45ºC idle/load med boxed kjøler.

EDIT:

Litt OT: Har også et Sapphire X1900XT 512MB som er sabla varmt. Noen som vet om kjølere til denne som vil senke denne temperaturen? Ligger på ca. 50ºC idle med 23ºC romtemp og ca. 80ºC under load.

Endret av Spinner109
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

OK.

Dersom du vil ha andre synspunkter enn skråsikre uttalelser skal du få det. :)

Ja, det er en grunn til at Gigabyte har montert denne "Crazy cool"-saken.

Den hjelper nok litt på å lede bort varme fra/rundt sokkel.

Bakplata til TTBT er like nødvendig/like lite nødvendig som "Crazy cool"-plata.

Du kan like godt(eller bedre) feste TTBT "kun" med boltene som følger med, dvs. droppe å montere bakplate.

På noen hk så vil TTBT's bakplate kortslutte noen loddepunkter dersom man ikke er forsiktig (er en egen tråd på xs.org om dette).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Takker for svar.

Blir det ikke tungt for sokkelen med en TTBT uten støtte fra bakplaten?

7227973[/snapback]

Det var jeg også litt usikker på når jeg monterte TTBT (på 4 stk hk), men det fungerte bra.

På ditt hk vil jo "Crazy cool" plata "stive opp" litt vil jeg tro.

TTBT er jo på ingen måte en tung kjøler, selv om den er stor.

Zalman CNPS....CU-serien veier jo mye mer (rundt kilo'en). Disse bruker jo ikke noen bakplate (men ett adapter som monteres i/rundt sokkel).

Forøvrig vil jeg si/påpeke at det er synd at TTBT har et såpass "primitivt" og knotete monteringssett.

En så god kjøler hadde fortjent en mer "proff" og elegant løsning for feste.

(Skruene som fester "holdplate" er f.eks. nesten umulig å montere for en som har over "småjente" håndstørrelse).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...