h_vestbo Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 har en windows 2003 server som jeg bruker til fildeling.. (video, musikk, dokument osv..) Har 4 pcer koblet opp i nettverket i tillegg til server og tanken var at jeg vil ha tilgang til alle filene fra alle pcene.. problemet er bare at de forskjellige brukerne på de forskjellige maskinene skal kun ha tilgang til sin egen mappe.. Bruker "admin" fra pc1, pc2, pc3, pc4 skal ha tilgang til mappe1 på server. bruker "user" fra pc1, pc2, pc3, pc4 skal ha tilgang til mappe2 på server osv.. Jeg tenkte litt på om jeg kunne fikse dette med domeneserver, men ettersom jeg har windows home på noen av pcene går ikke dette.. noen som kan hjelpe meg?? Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Hadde bare enkelt satt opp en ftp server, så du kan styre hva de forskjellige pcene skal ha tilgang til, siden det kommer til å gå like fort over nettverket uansett... Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Ingen problem - jeg gjør det samme her i huset. Du går inn på avansert på deling, og der velger du hvilke brukere som skal ha tilgang. Du må alstå legge inn 4 brukere på server 2003. Husk å fjerne "pc'nsnavn\user" fra tilgangen og bare la brukernavnet til den som skal ha tilgangen stå igjen.. Kort og dårlig forklart, men hvis du har rotet litt med 2003 så forstår du sikkert hva jeg mener. Lenke til kommentar
h_vestbo Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 jepp skjønner.. Så enkelt altså hehe.. men må "admin" ha samme passord på alle pcene i nettverket da eller?? takk for tipset forresten:) Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Nei, du bare setter adm rettigheter på de av brukerene som skal ha dette på serveren. Så lenge du ikke kjører domene, trenger du faktisk ikke å bruke login på bruksmaskinene. Første gang du prøver å koble deg til en mappe på serveren, vil den be om brukernavn og passord på en person som har lov til å se den mappen - der skriver du inn brukernavnet og passordet som du har opprettet for den enkelte på serveren, og vips de kan komme inn på sine mapper, men vil få access denied på alle mapper hvor de ikke er lagt inn som brukere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå