Gå til innhold

Huske valg (utfra en knapp)

Anbefalte innlegg

Heisann.

På hjemmesiden min skal jeg legge ut en ny intro. Den filmen med høyest kvalitet er på 10mb, og den med lavest 3. Derfor skal jeg ha sånn at du kan velge høy eller lav kvalitet. Men etterpå vil jeg at det skal lagres (cookies) sånn at den kvaliteten kommer hver gang på den maskinen (da er jo filmen alt lagret i temp). Hvordan gjør jeg dette? Og på den filmen jeg allerede har, vet jeg ikke om kan spilles av mens den laster.. Så preloaderen min hopper den relevant over.. Noe å gjøre med det? Her er preloaderen som sender deg til videoen. Den vises bare i ett sekund før den hopper rett på introfilen. Hvorfor, hva kan jeg gjøre? Noe i PHP kanskje?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den stod å ventet 5-6 sekunder her, så er nok bare at den har blitt cachet på din PC. ;)

Så til cookies:

PHP

<?php

if (&#33;empty($_GET['videoQuality'])) {

$videoQuality $_GET['videoQuality']);

setcookie("videoQuality"$videoQualitytime() + (60*60*24 14)); // Lagrer den i 14 dager

}

else if (&#33;empty($_COOKIE['videoQuality'])) {

$videoQuality $_COOKIE['videoQuality']);

}

if ($videoQuality == 1) {

include "video1.swf";

}

else if ($videoQuality == 2) {

include "video2.swf";

}

else {

include "video3.swf";

}

?>

<a href="index.php?videoQuality=1">Video 1</a><br>

<a href="index.php?videoQuality=2">Video 2</a><br>

<a href="index.php?videoQuality=3">Video 3</a><br>

Edit:

Bug i forumet, "& #33;" skal være "!" :ermm:

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar

Nei vet du hva.. Jeg visste jeg var nybegynner i PHP men jeg får det fremdeles ikke til å fungere jeg. Nå står det at det er linje 10 som har ett problem. Noen spesielle rettigheter de må ha, foreksempel 777? Har du mulighet for å sende dem på en e-post til meg? Da snakker jeg om hele PHP fila.. Isåfall er adressen min [email protected]

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...