Gå til innhold

Så mange mobiler å velge imellom

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å skaffe meg en ny mobil snart. Jeg har sett rundt på amobil og dinside, men jeg kan ikke si at jeg har blitt så mye klokere.

Det jeg først og fremst ser etter i en mobil er:

- mp3-spiller

- God lagringsplass

- Bluetooth

- 3g eller edge

- pent design (kan ofres for en funskjonsrik telefon)

- god og brukervenlig kalender

Forøverig kan jeg si at at selv om jeg ikke tror jeg har bruk for en smartelefon, så frister det allikevel. Det er også pluss hvis telefon kan tilby noe spesielt som f.eks wi-fi eller trykkfølsom skjerm.

Etter å ha sett litt rundt har jeg funnet et ganske stort knippe med mobiler som jeg vurderer.

- Nokia 6131 - Har et pent design, tilbyr mye av det jeg ønsker, morsom åpnemekanisme, men virker litt som en mobil man går lei av ganske raskt. Billig

- Nokia 6288 - Ser også godt ut, selvom jeg ikke foretrekker skyvetelefoner. Har mange funskjoner, men har muligens bugs som på 6280.

- Nokia 6233- Ser veldig eksklusiv ut i svart. Tilbyr veldig mye for en ganske lav pris.

- Nokia E60 - Ser ikke bra ut, burde vært i svart. Har en haug av funskjoner, er en smartelefon. Støtter både 3g, edge og Wi-fi. God skjerm. Er billig.

- Nokia E61 - Rett og slett stygg, men har fullt tastatur og en haug av funskjoner. Ser sikkert ganske smart ut med den i hånda. Har alt av funskjoner.

- Motorola Razr V3i - Ser utrolig bra ut og er syltynn. Kronglete menysystem har jeg lest, tungvint mp3 løsning. Billig

- Motorola Razr V3x - Mye det samme som v3I, men koster litt mer, har bedre skjerm, 3G, er tykkere og ser rett og slett ikke like bra ut.

- Sony Ericsson K800i James Bond edit - Er med i JB filmen, og ser bra ut. Har et veldig bra kamera, og en stor skjerm. Er litt lei SE. Verken dyr eller billig.

- Sony Ericsson M600i - Ser veldig eksklusiv ut. Trykkfølsom skjerm. Fint operativsystem. mp3-avspillingen ser veldig bra ut. Er litt dyr, og mangler kamera.

- Sony Ericsson W950i - Ser rett og slett konge ut. Mye plass og veldig god mp3-spiller. Trykkfølsom skjerm. Får med et etui. Er veldig dyr.

- Samsung D900 - Syltynn og ser stilig ut, mangler en del og er skyvetlf. Men er en samsung og det er pluss.

Kan sikkert være at det er fler også, men jeg kommer ikke på flere akkurat nå.

Så det hadde hjulpet meg veldig hvis dere kan hjelpe meg velge mellom disse, når dere ser på hva jeg trenger den til o.l (klarer ikke å se det selv). Evt hvis dere har forslag til telefoner som vil passe bedre så kom også med dem.

Takk for hjelp på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tenkt på den og, for de virker ærlig talt helt optimal for mitt bruk. Jeg synes den er litt, men kommer den ut snart så er den på toppen av ønskelisten, men frykter at det tar lang tid før den kommer.

Bryr meg forresten ikke så mye om kamera, trenger bare å kunne vise hvem som er på bildene, det skal jo bare brukes i helgene uansett.

Endret av J0ng
Lenke til kommentar
Det jeg først og fremst ser etter i en mobil er:

- mp3-spiller

- God lagringsplass

- Bluetooth

- 3g eller edge

- pent design (kan ofres for en funskjonsrik telefon)

- god og brukervenlig kalender

Forøverig kan jeg si at at selv om jeg ikke tror jeg har bruk for en smartelefon, så frister det allikevel. Det er også pluss hvis telefon kan tilby noe spesielt som f.eks wi-fi eller trykkfølsom skjerm.

7224628[/snapback]

Om du gir beng i kamera så kan faktisk "den stygge andungen" E61 være verdt en ekstra titt. De siste telefonene mine har vært 6680 - N70 - N80 og nå E61, og jeg har aldri vært mer fornøyd. Fult tastatur er gull verdt, 2,88" skjerm med QVGA oppløsning og 16 mill farger er knall, WLAN og derav IP telefoni fungerer prikkfritt, kalenderfunksjon og synkronisering går som en drøm, har 3G/EDGE, vanlig s60 mp3 spiller + realplayer til video og stream. 75 MB internt minne gjør at jeg fremdeles ikke harr fått no "minne fult" melding under surfing på nett osv slik jeg fikk på N80 eks.

Kongedelen er imidlertid denne:

Telefonen er utstyrt med et 1500mAh batteri! Til sammenlikning har N80 860mAh! Telefonen min søker kontinuerlig etter WLAN, kobler til mailen min hvert 5. minutt, har 3G/UMTS aktivert og middels lysstyrke på skjermen og da varer batteriet 2-3 dager. N80 klarte maks en dag (12-15 timer) med samme oppsett og bruk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...