Bornslip Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Jeg bruker til vanlig admin kontoen på maskinen min, men har nå satt opp remote på pc'en så den er tilgjengelig fra hvor som helst. Det som er litt av greia er at jeg tenkte jeg skulle lage en egen brukerkonto som jeg bruker når jeg kobler meg på via remote, mye fordi om jeg noen gang skulle glemme meg er det da lite en som kommer seg inn på en limited account kan finne på. Det jeg egentlig lurte på da var om det går ann å lage et duplikat av admin kontoen min, med alle innstillinger osv over på en ny type gjestekonto, så jeg slipper å sitte flere timer og fikse på innstillinger, og heller bare kan gi den nye kontoen restriksjoner. Evnt. om det er noen som har noen bedre forslag på hvordan dette kan løses er det bare å komme med dem! Poenget her er at jeg vil gjerne ha en konto mest mulig lik min egen admin konto, bare at denne kontoen ikke skal ha tilgang til så mye mer enn surfing og diverse programmer... Lenke til kommentar
lasr Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Orker ikke oversette, men her er oppskriften: Create a new user account Logon to that account to initialize the newly created profile Log off from the newly created profile Login as built-in Administrator or to the user you want to copy the profile from (must have administrative privelegies) Open Control Panel System applet Click the Advanced tab Click Settings under User Profiles Select a profile to copy from and choose Copy To Browse to the profile to copy to (C:\Documents and Settings\username) lykke til LASR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå