sokkhue Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Hallo ^^ I går begynte maskinen min å oppføre seg merkelig, jeg scannet for virus og spyware men fant ikke noe spesielt. Maskinen sto på over natta og da jeg så på den i dag, hadde det kommi opp en melling. (se Bilde) Har fått denne mellingen en gang før, da bare reinstallerte jeg windows, men det har jeg ikke ork til i denne omgang. Da jeg i dag scannet med AVG, ad-aware og windows defender, fant ad-aware noen småting, blandt annet en trojaner. Jeg fjernet den, men mellingen fortsetter og komme. Noen som vet noe? Kan dere se noe muffens under "prosesser"? (bilde) Takker for svar. Lenke til kommentar
sokkhue Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Bump it! bump bump. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) det er ikke noe galt med pc'n din, det er bare spyware som ligger på pc'n din. Windows defender bør du bare slette fra pc'n, den gjør like mye nytte som en pose støv. Prøv å scan igjennom med spyware doctor og det vil løse seg. Endret 5. november 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
sokkhue Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Har nå fått opp en ny feilmelling. (se bilde) Her er det altså snakk om en trojaner. Men jeg tror jeg har funnet syndebukken. "isamonitor.exe" Noen som vet noe om hva det er? Men jeg tror ikke det er noe problem lengere, SD har nå funnet over 250 infections til tross for at de andre programmene jeg har prøvd ikke har funnet noen Endret 5. november 2006 av sokkhue Lenke til kommentar
norbat Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Last ned Smitfraudfix og pakk den ut på skrivebordet. Last ned SAS, installer og oppdater. Restart i sikker modus (tapp f8 under oppstart) Åpne mappen SmitfraudFix på Skrivebordet, dobbeltklikk på SmitfraudFix.cmd og tast 2 - svar ja til å rense (y=yes). Kjør en full scan med SAS Restart og legg ut en HJT-logg Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 http://www.bleepingcomputer.com/startups/i....exe-15721.html Et utdrag fra sia: Name: homepage.monitor.exeFilename: isamonitor.exe Command: C:\Program Files\Media-Codec\isamonitor.exe Description: Added by the Troj/Zlob-QC Trojan. This file is also sometimes found in C:\Program Files\IntCodec\isamonitor.exe Som du ser, det er en trojan ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå