Gå til innhold

Avløserlyden på 350D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det kommer faktisk ann på objektivet.

Både en kamerat av meg og jeg har 20D. Jeg har 17-40mm og han har 17-85. Min lyd er lavere enn hannes pga at mitt objektiv er beskyttet mot regn og støv såvidt jeg vet.

7224392[/snapback]

Med mindre du kan gi meg en logisk forklaring på fenomenet, evt. kilde, så har jeg faktisk problemer med å tro dette.
Lenke til kommentar

Den logiske forklaringen er jo selvsagt gummibeskyttelsen som sitter på objektivet for å hindre at støv og vann kommer inn. Den må jo på en eller annen måte gjør kameraet tett. og da også lydtett.

Jeg kan på ingen måte garantere det, men det er det sikkert noen andre her som kan.

 

og det er ingen vits å bare lage en post med "høh?"

Lenke til kommentar
Nok et dumt spørsmål - men går det an å få endret avløserlyden til 350D? Til en mer dempet lyd, sånn som på 20D/30D og de digitale til Nikon?

7224045[/snapback]

Siden dette er et speilreflekskamera så kommer lyden du hører fra de mekaniske bevegelsene i kameraet - det er med andre ord ikke en kunstig lyd som spilles av fra en liten høyttaler slik tilfellet ofte er på mange kompaktkameraer.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Trådstarter bør sette seg inn i hvordan et generelt speilreflekskamera fungerer i sin enkelhet. Men over til problemet, i noen situasjoner ønsker man å ta bilder, hvor det er særdeles upassende med støy. Taler etc..

Eneste jeg kan komme på som kan hjelpe må være å pakke et håndkle eller noe rundt kamera som kanskje vil hjelpe på med å dempe litt. Kanskje ikke så praktisk i lengden, men til to-tre bilder man bare MÅ ha.

Lenke til kommentar

Okey...

 

Jeg tror jeg må mate dere med t-skje. Jeg blåser i fuglekvitter og syngende sommerfugler, jeg lurte bare på hvorfor 350D er så forskjellig og bråkete i lyden i forhold til de andre kameraene. Det er ikke noe lite enkelt klikk som eks. 20D/30D/5D har, men mer et BANG BANG BANG BANG BANG når jeg tar bildet...

Lenke til kommentar
Okey...

 

Jeg tror jeg må mate dere med t-skje. Jeg blåser i fuglekvitter og syngende sommerfugler, jeg lurte bare på hvorfor 350D er så forskjellig og bråkete i lyden i forhold til de andre kameraene. Det er ikke noe lite enkelt klikk som eks. 20D/30D/5D har, men mer et BANG BANG BANG BANG BANG når jeg tar bildet...

350D har (skal ha) nokså lav utløserlyd, så det høres ut som det er noe feil med kameraet ditt. Ta det med dit du kjøpte det, og hør med dem. De burde i hvert fall ha noen andre kameraer du kan høre på, så ser du om det høres ut som det er noe galt med ditt...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...