Martin A. Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Driver å utvikler en liten side, og har da fått et problem med sessions for eksterne brukere. For meg som bruker localhost, fungerer det helt fint. Siden jeg ikke kan bruke min publichost for å nå min egen maskin, bandt jeg denne mot 127.0.0.1 i hosts. Men jeg får ikke dette problemet, samme om det er FF eller IE jeg bruker. <?php if(!defined('IS_INCLUDED')) { echo 'Filen kan ikke vises via direkte link!'; exit; } require('data/config.php'); $brukernavn = mysql_real_escape_string($_POST['brukernavn']); $passord = mysql_real_escape_string($_POST['passord']); $submit = $_POST['submit']; $spørring = "SELECT * FROM brukere WHERE brukernavn = '$brukernavn'"; $sql = mysql_query($spørring); if($_SESSION['Innlogget'] == "1") { session_destroy(); echo "Du er nå logget ut."; header('Refresh: 1; index.php'); exit; } if(isset($submit)) { if(!empty($brukernavn) && !empty($passord)) { $rad = mysql_fetch_array($sql); if(mysql_num_rows($sql) > 0) { if($rad['passord'] == sha1($rad['salt'].$passord)) { $_SESSION['grpid'] = $rad['gruppe']; $_SESSION['id'] = $rad['id']; $_SESSION['Innlogget'] = "1"; echo 'Du er nå logget inn'; header('Refresh: 1; index.php'); exit; } else { echo 'Feil passord'; session_destroy(); } } else { echo 'Brukernavnet eksisterer ikke i databasen'; } } else { echo 'Begge feltene må fylles ut'; } } if(!isset($submit) && $_SESSION['Innlogget'] != "1") { echo "Innlogginsform"; } ?> Og session_start() har jeg i index.php. -Martin Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 tror ikke du kan ha æ, ø eller å i variabelnavn, så prøv å bytt ut $spørring med $sporring elns.. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 PHP har støtte for de aller fleste tegn. Hva tror du hadde skjedd om det ikke var realitet? 1. Ingen hadde blitt logget inn 2. En feilmelding hadde kommet Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Kan det være noe jeg må endre i php.ini? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå