SuprG Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) hei jeg skulle oppstarte Ubuntu i Windows Virtual 2004.. og det gikk fint med oppstartingen. så når den var ferdig med det så kom jeg opp til dette noen som har noen ideer om hva dette kan være? for jeg vurdere å gå over fra Windows som jeg blir mer og mer missfornøyd med. Endret 5. november 2006 av heisau Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 ingen som har noen innblikk? er litt blå på linux. Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 har prøvd flere linux å det samme skjer hele tiden Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 er vel like enkelt å kjøre live-cd enn å drive å emulere? eller hva? Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 hva er det du mener? Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Last ned Ubuntu du! Install-CD'n funker også som en Live-CD, det vil si at du kan starte opp fra CD'n uten å innstalere noe som helst. Så kan du sjekke om ting ser bra ut. Og hvis du vil så trykker du på install og får det ferdig innstalert. Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 jaha, men vis jeg ikke vil ha det? og jeg kjører Deamon Tool? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Live-cd vil ikke innstallere noe på hardisken din..du kjører CD`en og ubuntu vil boote seg inn på skrivebordet. Da kan du teste det, selvsagt med mindre ytelse og adminestrative begrensninger enn du ville hatt hvis du hadde innstallert det på HD. Du kan faktisk gå på internett med CD`en Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Du kan jo f.eks. prøve en annen emulator... WMware? Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 må jeg ikke gjøre noe med harddisken? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Ikke med live-cd nei.. Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 hmm, funker ikke Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Åssen funker ikke? Du laster ned CD-fila (http://no.releases.ubuntu.com/edgy/ubuntu-6.10-desktop-i386.iso) Så brenner du CD'n, så putter du i CD'n, Så starter du maskinen på nytt. Vis det ikke kommer opp noe da så må du kanskje skru på boot-fra-cd i BIOS Lenke til kommentar
Vasily Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Linux er fantastisk? Tror du kanskje må programmere deg en driver for skjermkortet ditt.. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Trådtittel er nå at windows viritual lager trøbbel da... Lenke til kommentar
Vasily Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Live-cd vil ikke innstallere noe på hardisken din..du kjører CD`en og ubuntu vil boote seg inn på skrivebordet. Da kan du teste det, selvsagt med mindre ytelse og adminestrative begrensninger enn du ville hatt hvis du hadde innstallert det på HD. Du kan faktisk gå på internett med CD`en 7239449[/snapback] Fantastisk at man kommer seg på internett da? Endret 9. november 2006 av Vasily Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 vel..hvis du bruker fastkabel til maskina er sjansene enorme for internett i live-cd..trådløst however er litt mindre sikkert.. Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Noen som kan forklare meg vis jeg vil ha det på Virtual, hvordan jeg gjør det? Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Men hvorfor i all hverden skulle du ønske å ha det på virtual når du kan starte den rett fra CD'n uten. Vis du ikke skjønner hvordan du skal brenne CD'n så kan du ser her: https://help.ubuntu.com/community/BurningIsoHowto Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Kansje han f.eks. ønsker å kunne lagre data? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå