Betenkt Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Lurer på om filene blir konvertert til MP3 når jeg merker av i MP3-ruta i Audiograbber? Lyden høres litt skrall ut...:S Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Ja, men det kan vere lurt å ha installert ein god mp3-codec, som LAME. Trur dei som er med har litt begrensa bitrate blant anna. Gå inn på settings og vel LAME der. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Lasta ned stable ver. og får opp en ZIP-mappe. Hva skal jeg gjøre med dem? Noe med EXE-fila? Dobbeklikka på'n men da kom det bare opp en command-sak som forsvant like brått som den kom... EDIT: Er det mulig å konverter filer på harddisken til MP3 med Audiograbber? Endret 5. november 2006 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Legg .dll-fila i Audiograbber-mappa (kjelde). Det er mogeleg å konverter WAV-filer iallfall. Klikk på MP3-knappen og der står det «Create an mp3 now» på høgre sida. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Jeg vil konvertere alle cd'ne jeg har rippet inn med vanlige Audiograbber (rippet som MP3) til MPR med dette codecet slik at det blir bedre lyd... EDIT: Har nå lagt till dll-filen i mappen og åpent MP3-settings. Gikk på fanen Exenternal Encoder (eller noe slikt) og valgte Lame der... Håper det fungerer... Endret 5. november 2006 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Du får nok ikkje betre lyd enn utgangspunktet. Den informasjonen som er tapt i den fyrste konverteringa (rippinga) får ein ikkje tilbake berre ved å konvertere filene, so du må nok dessverre rippe på ny vil eg tru... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Webmaster Esso: Det er også en meget bra hjelpe funksjon i audiograbber, den brukte eg når eg var ferske i programmet. Bruk variable bitrate=litt bedre lyd kvalitet, minusen er litt større plass. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Er det? Joa.. LAME er bra det men det har gjort at det plutselig kommer dobbelt opp med musikkfiler. På fil nr1 står det bare ## Trackname Nr2: ## - Trackname Under står det artist og album. Hvordan skal jeg få orden på dette? :S PS: Beklager at jeg er så nooby. Akkurat filordning, ripping og brenning driver jeg så skjelden med så jeg ikke har noe trening på slike ting... EDIT: Skjønte hva som skjer nå: Programmet ripper inn låtene og LAME encoder utifra dem og lager nye filer. Hvordan kan jeg få programmet til å bytte ut de gamle filene med MP3-filene? EDIT2: Hva er M3U-list? I "rippe-vinduet" som viser fremgangen er det en boks du kan krysse av for å lage M3U-list :S EDIT3: Fant ut det med dobbelt opp med filer. Settings også valgte jeg noe sånt som Delete when encoding are finish eller noe slikt... Endret 6. november 2006 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå