wonki Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 jeg sikler litt på dette, men mitt største spørsmål er hvordan det tar bilder innendørs eller ved skumring / mørke. er det noen som har erfaring med det? er så lei av digital kameraet mitt som tar elendige bilder innendørs og hvis personene i bilde beveger litt på seg. please svar hvis noen har prøvd det Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Jeg har ikke prøvd det, men har hørt mye negativt om det. Uten å nevne så alt for mye, kan du se på akams test av kameraet. Personlig mener jeg du enten må ta steget opp til et speilrefleks-kamera, eller til noe alá Canons S3 IS. FZ7 tenker jeg på selv. FinePix S9500 er også et godt alternativ. Lenke til kommentar
missilecatcher Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Jeg har G7 kameraet, og vil gjerne påpeke at akam-testen ikke holder helt vann. Vil du ha en ordentlig test av kameraet, så sjekk ut denne siden: http://www.photoreview.com.au/ G7 er et veldig godt kamera som kombinerer friheten til å være kreativ (masse innstillinger, men også ferdige bildemoduser), med et godt objektiv og et ikke altfor stort kamerahus. Det ligger godt i hånden og tar kjempebra bilder, både innendørs of utendørs. Lenke til kommentar
Mornet Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Jeg har testet dette kameraet litt. Synes ikke denne hjørneskarpheten er så dårlig jeg.. Synes det blir masse flotte bilder med kameraet..så jeg er veldig fornøyd med kameraet... Lenke til kommentar
moho Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Trenger man løst linsedeksel på G7, (Som da vil henge å dingle i en tråd) eller *kremt* ordner linsa dette selv? Hvis noen skjønner hva jeg mener... Lenke til kommentar
Mornet Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Trenger man løst linsedeksel på G7, (Som da vil henge å dingle i en tråd) eller *kremt* ordner linsa dette selv? Hvis noen skjønner hva jeg mener... 7235483[/snapback] Linsen lukker seg selv, akkurat som på Ixus kameraene...(f.eks ixus 750). Lenke til kommentar
Mornet Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Ser i en engelsk test at G7 får veldig god omtale på bildekvalitet og ytelse.. Denne uskarpheten i hjørnene som Akam kritiserer er overhodet ikke nevnt der.. merkelig... Link : http://www.dcresource.com/reviews/canon/po...iew/index.shtml Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Jeg har testet kameraet litt, og jeg er overbevist om at det er et knallgodt kamera, i sin klasse. Du får et speilrefleks med objektiv for 500 kr mer, men G7 er som sagt i en annen klasse og er fysisk mindre. Byggekvaliteten virker veldig bra, og den ordentlige "kamerafølelsen" er der. Lenke til kommentar
moho Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Nevner jo dette om hjørneskarpheten: "I didn't find vignetting (dark corners) or blurry edges to be a problem." Jeg skal hente mitt G7 i morgen, så ser frem til å teste det ut! Lenke til kommentar
moho Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Har hentet dette kameraet i dag. Virker veldig godt sammenskrudd, og vekten gjør også at det fremstår som meget solid og godt bygget! Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Har hentet dette kameraet i dag. Virker veldig godt sammenskrudd, og vekten gjør også at det fremstår som meget solid og godt bygget! 7290849[/snapback] Grattis med et nytt og veldig bra kamera. Ta noen testbilder for oss da vet du. Lenke til kommentar
moho Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 I og med at jeg er en ekstrem amatør innen fotografering holder jeg fremdeles på å lære meg hva de forskjellige funksjonene innebærer. Men får jeg til noen ok bilder, så kan jeg poste dem. Hittil har jeg ikke merket noe til dårlig skarphet i hjørner slik som akam testen viste til, generelt godt fornøyd hittil! Dog lader jeg nå batteriene på nytt etter omlag 100-120 bilder + litt filming. Men i og med at jeg tukler mye med funksjoner og fokusering uten å ta bilder, så regner jeg med at dette er normalt. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Dog lader jeg nå batteriene på nytt etter omlag 100-120 bilder + litt filming. Men i og med at jeg tukler mye med funksjoner og fokusering uten å ta bilder, så regner jeg med at dette er normalt. 7293745[/snapback] Dette er nok normalt, regner med at du har brukt kamera ganske heftig den første tiden. Men på sikt kan det nok lønne seg å kjøpe et batteri til, slik at du altid har et som er oppladet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå