Gå til innhold

All-round LCD til under 3000, min. 19"

I.A.G.

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg er ute etter en LCD-skjerm. Den skal helst koste under 3000 kroner. Jeg vet ikke helt om jeg vil ha widescreen eller ikke, så kom gjerne med anbefalinger til begge deler, og til hvilket format jeg bør velge.

Når det gjelder bruksområde, er jeg vel en typisk "all-round"-bruker. Er både spilling, film, bilder, kontorarbeid med mer.

Størrelse fra 19" og oppover.

Disse skjermene kunne være aktuelle:

Widescreen:

- LG Flatron L204WT eller LG Flatron L204WT-BF (Hva er forresten forskjellen på disse to?)

- Samsung SyncMaster 205BW

Vanlig:

- Dell UltraSharp 1907FP

- Samsung SyncMaster 950B

- Samsung SyncMaster 203B (20")

Dette er bare forslag jeg synes ser brukbare ut, kom gjerne med flere. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler LG personlig. Den koster rett under 3000, har bra oppløsning og størrelse, og veldig bra kontrast (dynamisk).

Dessuten er den veldig populær her på forumet, hvis du leser tråder i skjermkategorien.

Edit:

BF= Black

SF= Silver

altså svart eller sølv ramme.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar
Anbefaler LG personlig. Den koster rett under 3000, har bra oppløsning og størrelse, og veldig bra kontrast (dynamisk).

Dessuten er den veldig populær her på forumet, hvis du leser tråder i skjermkategorien.

7229280[/snapback]

Ja, jeg så den var ganske populær. Virker som en bra skjerm.

Edit:

BF= Black

SF= Silver

altså svart eller sølv ramme.

7229280[/snapback]

Åja, så det er samme skjermen. Det var jo bra. :p

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

Min anbefaling er at du tar deg en tur innom nærmeste Expert (forutsatt at de har LG L2004WT og samenligne den ad hoc med en 19" skjerm. Det er veldig subjektiv det med 16:10 og 4:5, så på denne måten får du se forskjell med egne øyene.

Har selv LG L204WT og for hver dag som går føles 16:10 som en mer naturlig valg enn 4:5, gjerne pga at min TV er 16:9

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar

Widescreen er mer praktisk til å vise flere vinduer, ja.

Og mange widescreen entusiaster sier det er mere behagelig. (det blir nok ganske subjektivt.

Her ville jeg gått for 20" ws, rett og slett fordi de har best oppløsning, og LG modellen passer bra til din pris og bruksområde-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...