I.A.G. Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Hei! Jeg er ute etter en LCD-skjerm. Den skal helst koste under 3000 kroner. Jeg vet ikke helt om jeg vil ha widescreen eller ikke, så kom gjerne med anbefalinger til begge deler, og til hvilket format jeg bør velge. Når det gjelder bruksområde, er jeg vel en typisk "all-round"-bruker. Er både spilling, film, bilder, kontorarbeid med mer. Størrelse fra 19" og oppover. Disse skjermene kunne være aktuelle: Widescreen: - LG Flatron L204WT eller LG Flatron L204WT-BF (Hva er forresten forskjellen på disse to?) - Samsung SyncMaster 205BW Vanlig: - Dell UltraSharp 1907FP - Samsung SyncMaster 950B - Samsung SyncMaster 203B (20") Dette er bare forslag jeg synes ser brukbare ut, kom gjerne med flere. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Anbefaler LG personlig. Den koster rett under 3000, har bra oppløsning og størrelse, og veldig bra kontrast (dynamisk). Dessuten er den veldig populær her på forumet, hvis du leser tråder i skjermkategorien. Edit: BF= Black SF= Silver altså svart eller sølv ramme. Endret 6. november 2006 av watercool:) Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Anbefaler LG personlig. Den koster rett under 3000, har bra oppløsning og størrelse, og veldig bra kontrast (dynamisk). Dessuten er den veldig populær her på forumet, hvis du leser tråder i skjermkategorien. 7229280[/snapback] Ja, jeg så den var ganske populær. Virker som en bra skjerm. Edit:BF= Black SF= Silver altså svart eller sølv ramme. 7229280[/snapback] Åja, så det er samme skjermen. Det var jo bra. Endret 6. november 2006 av I.A.G. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Er det noen som har noen argumenter for/imot widescreen? Jeg tar nok LG-skjermen hvis det blir widescreen, men er fortsatt litt i tvil når det gjelder formatet... Lenke til kommentar
staljin Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Min anbefaling er at du tar deg en tur innom nærmeste Expert (forutsatt at de har LG L2004WT og samenligne den ad hoc med en 19" skjerm. Det er veldig subjektiv det med 16:10 og 4:5, så på denne måten får du se forskjell med egne øyene. Har selv LG L204WT og for hver dag som går føles 16:10 som en mer naturlig valg enn 4:5, gjerne pga at min TV er 16:9 Hilsen Staljin Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Takk for tipset. Noe av det jeg lurer på, er om det er andre fordeler med widescreen enn ved film og spilling... Blir det mer praktisk ved vanlig jobbing, f.eks. når man har flere vinduer ved siden av hverandre? Lenke til kommentar
staljin Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Joda, det er vel fult mulig. Savner litt "Ordne Vinduer" funksjon fr Win 98, men det går an å jobbe samtidig med 2 vinduer/programmer. Staljin Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Widescreen er mer praktisk til å vise flere vinduer, ja. Og mange widescreen entusiaster sier det er mere behagelig. (det blir nok ganske subjektivt. Her ville jeg gått for 20" ws, rett og slett fordi de har best oppløsning, og LG modellen passer bra til din pris og bruksområde- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå