iNeo Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Hvordan deaktiverer jeg torrent og irc programmene som er innebygd i Opera nettleseren? Noen som kan hjelpe? Og for den som kommer til å svare "Skift nettleser". Ork. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Torrent deaktiverer du inne på Tools - Preferences - Advanced - Downloads. Hak av den boksen og søk på torrent. Endre til et annet program. IRC-leseren deaktiverer du ved å fjerne IRC-kontoen din inne på Mail and Chat Accounts under Tools. Lenke til kommentar
shabador Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Skriv opera:config i URL-baren. Se etter Bittorrent og deaktiver "enabled"-boksen. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Torrent deaktiverer du inne på Tools - Preferences - Advanced - Downloads. Hak av den boksen og søk på torrent. Endre til et annet program. IRC-leseren deaktiverer du ved å fjerne IRC-kontoen din inne på Mail and Chat Accounts under Tools. 7223565[/snapback] Takker! Men IRC tingen virka ikke. Når jeg klikker på "Mail and Chat accounts" så får jeg beskjed om å opprette en ny konto. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Okay, så på hvilken måte er da IRC-klienten enabled og som du ønsker å fjerne? Afaik skal den ikke være synlig hvis du ikke har en konto. Hva er det du vil ha bort? Lenke til kommentar
shabador Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Skriv følgende i URL-baren: opera:config#UserPrefs|ShowE-mailClient Ta bort haken fra Show E-mail Client og velg save. Da skal både email, IRC og RSS klientene bli disabled. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Ser ikke ut til å virke... Takk for forslagene likevell shabador! Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 hvis du går inn på 'verktøy -> epost og nettpratkontoer', har du da noen irc-konto der? Har du aldri startet en irc-samtale i Opera (og dermed satt opp en konto) så er irc'delen av opera deaktivert. Hva er det med irc som ikke virker/plager deg pr dags dato? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Jeg bruker mIRC og er fornøyd med den. Liker ikke att Opera skal "Taover" tingene som jeg har satt andre programmer til å hondtere. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Okay, så på hvilken måte tar den over mIRC for deg i dag? Skjønner ikke problemet ditt. Hvis du vil bruke mIRC, så bruke mIRC da vel? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 omgrofl... Poenget er at når jeg skal åpne en link for irc i opera så FORCER opera å starte sitt eget irc program istedet får at mirc åpner linken. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 nå vet jeg desverre ikke nøyaktig hvordan en irc-link ser ut, men tipper den begynner med irc:<ett eller annet>? prøv dette: "alt+p -> avansert -> programmer". Finner du 'irc' under protokoller der? hvis ikke kanskje det hjelper å legge den til.. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 omgrofl... Poenget er at når jeg skal åpne en link for irc i opera så FORCER opera å starte sitt eget irc program istedet får at mirc åpner linken. 7244921[/snapback] ololololmao.. Du trykker på Tools - Preferences - Advanced - Programs. Velg Add, protokoll er "irc". Så velger du mIRC.exe-fila di. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå