Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med trådløst nettverk. HASTER!

Anbefalte innlegg

Hei!

Holder på å sette opp trådløst nettverk, men får det ikke til å funke. Første gang vi prøvde å koble det oppe funket det i to dager før det ikke funket lenger. Det vi da gjorde var å resette touteren, og nå funket den i en time også funket det ikke lengre. Hva kan feilen være?

Haster!

mvh

Jonhei

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
litt mere info angående hva slags router og hva du har prøvd hadde hjulpet veldig

7223563[/snapback]

Routeren heter Jensen Link (eller noe i den duren) og nettverkskortet heter Netgear. Har egentlig ikke prøvd så mye annet en å koble til på nytt, uten at det har hjulpet.

Lenke til kommentar

Hmm har egentlig lignende problem her:

Adsl fra Telenor og så en trådløs router fra Jensen.

Får det trådløse nettet opp og er stabilt som pokker, men slik som i dag så fikk jeg ikke tilsendt ip, gateway og dns over det trådløse nettet.

Så plutselig i ettermiddag, funker det igjen.

Har satt adsl modemet til switch eller bridga ( husker ikke helt) og slått på dns og satt routeren til PPPoE.

Lignende problem du har?

Av å til det hjelper meg å bare gå inn på routeren og lagre innstillingene en gang til som du sier her.

Dersom du har lignende oppsett så kanskje noen kan hjelpe med min lille ekstrainfo.

Du kan evt sjekke denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=651141

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar

Jonhei: du må spesifiser mere info... Netgear og Jensen predoserer alt fra nettverks kort, routere, switcher etc... så hjelper ikke veldig mye når du bare sier merkene... skal du ha hjelp må du beskrive hva skal type utsyr du har og helst hvordan det er satt opp.. jo mere detaljer jo enklere er det og hjelpe deg. det blir som og si hei jeg har en bil fiks den.

Stonescream: du kan prøve og koble direkte til routeren med kabel... fungerer dette så burde du sjekke instiligne dine på nytt. prøv en forskjellig wlan kanal, prøv uten WEP/WPA etc... et annent tips er at jensen og netgear er ikke akkurat kjent for og være det beste routerne bare en sånn baktanke.

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...