Quattro7 Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Jeg har et problem, hver gang jeg kobler pcen til ruteren går den i bluescreen eller slår seg av. Jeg må gjøre det ofte fordi ruteren eller noe annet ikke funker mer, og det kommer "Begrenset eller ingen forbindelse på alle pcer koblet til ruteren". I tillegg, jeg har en bærbar, den kobler seg til ruteren via trådløs, den kan ikke holde 2 minutter uten å dette ut, og det er snakk om 3 meter fra ruteren, og singalkvaliteten er "Utmerket". Ruteren heter "Linksys WRT54GX". Lenke til kommentar
eppis Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 er et par ting du kan prøve.... resete routeren. sett alle instiliger til default connecte med wlan uten firewall/kryptering opdatere firmware/software på routeren. det at du får bluescreen tviler jeg har noe med routern og gjøre... prøv og formater den maskina og se om det hjelper... det er en liten sjangse for et en av maskinene sender ut noe nettverks støy. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Prøv winsockfix på den maskinen som får blåskjerm. På den trådløse kan du følge rådet om trådløse pingspikes. Begge finner du i signaturen min Endret 5. november 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Hei. WinSocketFix funka, men så gjorde jeg det i denne tråden... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=660018 ... og da begynte den å gå i bluescreen når jeg minst ventet det og når jeg restartet eller koblet pcen fra ruteren, og satt den inn igjen. Når jeg får bluescreen kommer det endel tekst om noe og noen numre, numrene var identiske med de jeg fant i systemloggen. "Datamaskinen startet på nytt etter en feilkontroll. Feilkontrollen var: 0x40000080 (0x863ba130, 0x860d62b0, 0x80550388, 0x00000001). Dump ble lagret i: C:\WINDOWS\Minidump\Mini110706-02.dmp" Hva er feilen her egentlig? Nå har jeg deaktivert den tcp/ip greia, og nå funker det som normalt igjen. Hva skal jeg gjøre? Jeg må ha fast ip... Når jeg har satt standard ip i tcp/ip kommer det haugevis med slike feilmeldinger i systemloggen: "Kan ikke registrere navnet MSHOME :1d på grensesnittet med IP-adressen 10.0.0.2. Maskinen med IP-adressen 10.0.0.5 tillot ikke at navnet ble krevd av denne maskinen." Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Dersom du setter fast IP må du skru av DHCP i routeren. Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Men jeg har jo andre pcer som må ha dhcp.. Kan man skru av dhcp for en og en pc? SpeedTouch 510i Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Skal du sette fast IP bør du enten fortelle ruteren til bare å gi ut IPer som er ulik den du har satt fast, eller sette fast IP på alle. Ellers så kan du lett få IP konflikter (Ruteren deler ut IPer som du allerede har satt på en annen PC) Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 8. november 2006 Forfatter Del Skrevet 8. november 2006 Nå har jeg automatisk dhcp, og maskinen går i bluescreen fortsatt når jeg setter i ledningen igjen. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Hvis det funker med fast IP så sett fast IP på alle maskinene? Men det må være noe galt med installasjonen din om det å motta IP fører til BSOD. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 (endret) Det er ikke noe problem å ha mix av DHCP og fasteIP. Selv om man skulle legge de i samme område vil DHCP serveren prøve å finne en ledig adresse. Blåskjermen du opplever skyldes mest sannsynlig feil eller manglende chipsetdrivere. Oppdater drivere for hovedkort og evt nettverkskort. http://www.techspot.com/vb/all/windows/t-3...00080-HELP.html Endret 9. november 2006 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 10. november 2006 Forfatter Del Skrevet 10. november 2006 Jeg har lastet ned chipsetdrivere til mitt chipset? Hvordan skal jeg installere det? Chipset er det samme som hovedkort eller? Det er ikke installert noen drivere til hovedkort. Forrsten vet jeg ikke hvem av dem jeg skal ta?! ###### 1 ####### http://support.fujitsu-siemens.com/Downloa...31745&ClassID=0 ###### 2 ####### http://support.fujitsu-siemens.com/Downloa...6D3BA&ClassID=0 ###### 3 ####### http://support.fujitsu-siemens.com/Downloa...1088E&ClassID=0 Lenke til kommentar
Quattro7 Skrevet 13. november 2006 Forfatter Del Skrevet 13. november 2006 Ingen som vet? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Tviler på at det er noe brukbart der. 2 av filene var bios og den siste var bare på 30KB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå