Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf II 89mod-Starter ikke

thomasha

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et lite problem med golfen min.

Den starter ikke.

Fruen skulle ut og kjøre og startet som normalt. Plutselig så stoppet den bare og det var ikke liv etterpå.

Jeg skrudde ut 2 av pluggene og sjekket etter gnist, men det var ikke gnist på noen av de.

Jeg sjekket fordelelokket, kullstiften og rotoren, alt var bra der. Kun litt svidd på rotoren som jeg pusset til.

Jeg har prøvd en annen coil, men fortsatt ikke start.

Coilen får strøm, jeg har målt på de to enkle ledningene til coilen, samt til dobbelkontakten på coilen, de har alle strøm.

Hva har jeg ikke sjekket, hva kan det være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta ut coilkabelen fra fordelerlokket og legg den mot et sted den ligger nesten imot gods.Ta ut kabelen til fordeleren og stikk en ledningsstump en binders eller det du har liggende i den midterste kontakten av de tre.Nå slår du på tenningen deretter skal du godse den midterste kontakten noen tiendeler og det skal komme en fin gnist ut av coilkabelen.Test dette.

Lenke til kommentar

Fant ut av problemet.

Registerreima var såpass slitt at den bare kugga over.

Så spørsmålet er følgende.

I tillegg til ny reim så bør jeg vel kjøpe ny stramme mekanisme, er det noe annet i tillegg som jeg bør tenke på?

Et siste spørsmål.

Hvor stor er sjansen for at ventiler kan ha blitt slått skeive?

Jeg har hørt at det er såpass klarering mellom stempel topp og ventiler at dette ikke er noe og bekymre seg for, eller at i et tilfelle som dette alt går på en måte i null eller at siden dette er hydrauliske ventilløftere at det vil være et naturlig tilsig som heller ville ha presset ventilene tilbake hvis stempelet ville slå opp i ventilene.

Stemmer dette?

Motoren gikk på tomgang når dette skjedde, og fruen hørte ingen ulyd eller bank eller noenting når motoren stoppet.

Lenke til kommentar
Motoren gikk på tomgang når dette skjedde, og fruen hørte ingen ulyd eller bank eller noenting når motoren stoppet.

7239844[/snapback]

Du kan ha vært heldig. Mener disse motorene har ventilsystem som "kan" komme borti stempel. Her er det sikkert noen som kjenner motorene bedre en meg...

Vurder tetteringer på akslingene evnt vannpumpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...