BWW Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Har fått et problem som jeg ikke kommer ut av.. Min Outlook 2000 konto setter jeg opp som den skal med riktig pop/smtp server navn. Men av og til når jeg starter Outlook på nytt forandrer pop/smtp seg til 127.0.0.1, og kontonavn til en blanding mailadresse og brukernavn?????? OS = XP + Norman virus og Firewall. Lenke til kommentar
sof Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 det er sannsynligvis Antivirus softwaren som setter dette. Den sjekker innkommende og utgående epost fra/til localhost (127.0.0.1). Det skal ikke by på prblemer i teorien, men det finnes sikkert en disable mekanisme i virussoftwaren din. sof Lenke til kommentar
HyperJedi Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Dette har å gjøre med antivirus-programmet ditt. Antar at dette er satt opp til å sjekke all epost (inngående og utgående). Norman setter seg da opp som mailserver på loopback-adressen (localhost), og sender/henter mail fra adressene du tidligere har spesifisert når virussjekken er ferdig. Lenke til kommentar
[^FLeX^] Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Så lenge det funker å sende og motta mail så er det ingen fare. Jeg har samme oppsett på min maskin og det fungerer bra. Som tideligere sagt så er det antivirus softwaren som sjekker inn og utgående mail og bruker sin egen lille "mailserver". //Chris Lenke til kommentar
BWW Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 Flott, da skal jeg prøve å sette meg inn i Norman når jeg kommer hjem. Takk skal dere ha. Godt å starte dagen med å vite at dere har vært til hjelp for noen hva? :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå