Pettersen01 Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Når eg tar eit bilete med mitt Canon EOS 350D blir bileta lagra som. IMG_0001.jpg IMG_0002.jpg osv. Er det mulig å stille inn namnet filene vil få internt i kameraet? Slik at bilete eg tar for eksempel blir heitande. PettersenEOS_000001.jpg PettersenEOS_000002.jgp osv. Nokon som eventuelt veit korleis dette gjerast? - På Førehand Takk. :!: Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Flyttes til riktig kategori Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Dette er nok ikke mulig på den måten du skisserer. Jeg tror jeg har lest at XXXX####.jpg er en del av Exif-spesifikasjonene og at en f.eks bruker et underscore foran for å markere at filen er kodet i et alternativt fargerom (f.eks AdobeRGB), men jeg har ingen kilde på dette for øyeblikket. Derimot finnes det programmer for automatisk overføring mellom minnekort og harddisk som kan tilby en mengde funksjonalitet for forenklet organisering og workflow. Selv bruker jeg Breeze Downloader Pro (breezesys.com) som selv om det koster et par hundrelapper har gjort livet mye enklere for meg. Mvh Kjetil Endret 5. november 2006 av rotekaizer Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Kan ikke si jeg har sett noen mulighet for det, desverre. Titta kjapt i manualen ogsaa, uten stort hell. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå