Gå til innhold

et par tromme spørsmål.


eirikand

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men det lønner seg ikke alltid å spare ;)

7266331[/snapback]

Det er sant. Selv om det prosentvis er enormt å spare, så er det ikke så store summer. Når det er snakk om så små beløp, så er det ikke noe vits å være gjerrig. Billige ting er ofte av bedriten kvalitet, dette merkes f. eks. i slark, dårlige gjenger, skruer som løsner osv. Og da er en stacker en vits...

Lenke til kommentar
Men det lønner seg ikke alltid å spare ;)

7266331[/snapback]

Det er sant. Selv om det prosentvis er enormt å spare, så er det ikke så store summer. Når det er snakk om så små beløp, så er det ikke noe vits å være gjerrig. Billige ting er ofte av bedriten kvalitet, dette merkes f. eks. i slark, dårlige gjenger, skruer som løsner osv. Og da er en stacker en vits...

7272732[/snapback]

 

I trommeland for du faktisk det du betaler for. Kjøper du deg cymbaler for en røten penge, kan du rive deg i rævhåra på at de låter forferdelig, eller blir veldig fort ødelagte (skjeiv, sprekket o.l)

 

Om du kjøper deg 10 par trommestikker for 10kr. stk., så kan jeg garantere at du hadde fått et par for 140kr som hadde holdt mye lengre enn alle de 10 parene med trommestikker tilsammen.

Endret av Givdul
Lenke til kommentar

Det er sant, i de fleste tilfeller. Men så fort man går opp i pris blir ikke forskjellen stor lenger, jeg liker Meinl Byzance bedre enn Paiste Signatur/Zildjian Consantinopel og all slags dyre cymbal serier, og Byzancen er nesten halvparten av prisen. Det er heller ikke store forskjellen på et Pearl Masterworks til 80.000 enn et Tama Starclassic til 30.000

Lenke til kommentar
Det er sant, i de fleste tilfeller. Men så fort man går opp i pris blir ikke forskjellen stor lenger, jeg liker Meinl Byzance bedre enn Paiste Signatur/Zildjian Consantinopel og all slags dyre cymbal serier, og Byzancen er nesten halvparten av prisen. Det er heller ikke store forskjellen på et Pearl Masterworks til 80.000 enn et Tama Starclassic til 30.000

7283164[/snapback]

 

Om vi sier Tama Starclassic i Maple så er du inne på noe.

Lenke til kommentar
Eller Bubinga... eller Performer (bjørk), om det er den lyden man foretrekker :shrug:. Hvis man sjekker specsa på de settene, er det ganske lite annet enn tretype som skiller de.

7306564[/snapback]

Shellkonstruksjon (oppbygging og tilvirkning) kan jo være litt annerledes. Finisher er annerledes og HW. Men lyden er jo så bra uansett. Fikk akkurat inn et splitter nytt Gretsch Catalina Maple på jobben, som vi selger for ti lapper. Det er sinnsykt billig for et syv-trommers lønnesett, som atpåtil låter og ser utrolig bra ut...Konklusjon: Billigsett i det omfanget man har sett tidligere fins nesten ikke fra store produsenter. (Kjøper du ett eller annet lugubert trommesett til tre lapper er du unntatt). Jeg har prøvd så mye dritt fra åttitallet eksempelvis, som bare viser hva for en enorm kvalitetsheving det har vært i den senere tid.

Lenke til kommentar

Siden EXR og ELX er discountinued, så blir det vel antagelig til at EX fortsetter å selges, mens de legger til enten en helt ny linje mellom EX og Session, eller bare oppgraderer de og bruker samme navn. Tipper de enten blir produsert med fulle maple/birch treverk, eller en slags mix.

 

Det som også kunne vært en idé hadde vært å senke prisen på Session settene, til omtrent samme pris som ELX (f.eks.). Sånn som det er nå synes jeg Session er litt for dyrt i forhold til hva man får fra andre produsenter, de ligger liksom midt i "ingenmannsland", synes jeg. Til ca. samme pris som en Session shellpack får man f.eks et Mapex Saturn inkl. hw pack. Tama SC Performer er heller ikke så langt unna, og da har man et virkelig "proff" sett liksom... Selv om Sessions er bra de og, for all del. Men de hadde nok kunne klart å senke prisen på de, og vips, så har de konkurransedyktige sett innenfor Export/Superstar "området"... Min lille mening da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...