-Teddy- Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Jeg bruker nå pngfixen som ligger under her. Problemet er at denne ødelegger lightbox scriptet jeg også bruker. Bildene kommer ikke opp i lightbox scriptet lenger i IE når jeg bruker PNGfixen. Kan noen hjelpe meg med problemet mitt? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor // === SLEIGHT.JS CODE (Copyright© YoungPup) WITH MODIFIED CSS-INLINE IMAGE SUPPORT ======================== if (navigator.platform == "Win32" && navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer" && window.attachEvent) { document.writeln('<style type="text/css">img { visibility:hidden; } </style>'); window.attachEvent("onload", fnLoadPngs); } function fnLoadPngs() { var rslt = navigator.appVersion.match(/MSIE (\d+\.\d+)/, ''); var itsAllGood = (rslt != null && Number(rslt[1]) >= 5.5); for (var i = document.images.length - 1, img = null; (img = document.images[i]); i--) { if (itsAllGood && img.src.match(/\.png$/i) != null) { var src = img.src; img.style.width = img.width + "px"; img.style.height = img.height + "px"; img.style.filter = "progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src='" + src + "', sizingMethod='scale')" img.src = "spacer.gif"; // change this to your own gif } img.style.visibility = "visible"; } } if (navigator.platform == "Win32" && navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer" && window.attachEvent) { window.attachEvent("onload", alphaBackgrounds); } function alphaBackgrounds(){ var rslt = navigator.appVersion.match(/MSIE (\d+\.\d+)/, ''); var itsAllGood = (rslt != null && Number(rslt[1]) >= 5.5); for (i=0; i<document.all.length; i++){ var bg = document.all[i].currentStyle.backgroundImage; if (itsAllGood && bg){ if (bg.match(/\.png/i) != null){ var mypng = bg.substring(5,bg.length-2); document.all[i].style.filter = "progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src='"+mypng+"', sizingMethod='scale')"; document.all[i].style.backgroundImage = "url('gfx/spacer.gif')"; // change this to your own gif } } } } Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Dette har vel ingenting med Java å gjøre? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Sorry, feilpostet. Skulle vært i Javascript. Stusset litt over at det ikke stod javascript her da jeg postet den, men tenkte ikke noe mer over det. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Jeg hadde samme problemet før, men så fikk jeg ny hjemmeside. Nå trenger jeg pngfix igjen, og mitt galleri bruker lightbox og da krasjer det med pngfixen. Noen som har en løsning på problemet mitt? Jeg må ha pngfix for å få siden min til å virke i IE. Sjekk forskjellen på siden min i FF og i IE: http://www.thinkfuzzy.net - Bakgrunnen virker ikke i IE. Hvis jeg aktiverer pngfix (som er deaktivert nå) så virker ikke bildene i galleriet med lightbox. Kommer bare opp en hvit firkant. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Jeg har heller ikke fått noe svar på dette, og jeg har bruk for det og. Er det virkelig ikke noen måte å få dette til kun å virke på noen forhåndsbestemte bilder? Lenke til kommentar
KillYou Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 hva med a legge til en class i bilde tagen? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Hadde vært knallbra det, men da må nok noe gjøres i javascriptet... Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 (endret) hvordan brukes JavaScriptet? Er det slik at samtlige nettsider linker til scriptet? Er vel ikke værre enn å fjerne den linkingen fra de sidene som har med bilde-galleri å gjøre? Men det beste ville vært at kun de bildene som skulle bruke JS hadde en egen class i bilde-taggen. Da måtte man gjort noe med JS'et, men er sikkert mulig å få til. Selv brukte jeg et javascript hvor alle linker som hadde rel="ekstern" med i link-taggen (<a href.... ) ble åpnet i nytt vindu. Javascriptet sjekket altså hver link man trykket på, og kun de med nevnt tekst ble åpnet i nytt vindu. Du kan jo kopiere ideen om du vil, scriptet mitt ligger her. edit:typo-leif Endret 21. januar 2007 av qualbeen Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Selv uten javascriptkunnskaper tror jeg jeg skal kunne klare å fikle det andre scriptet inn i det scriptet der. (Kan noe PHP) Takk for hjelpen, skal melde ifra om hvordan det gikk når jeg har prøvd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå