VolcomStone Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Hei ! Skal til å koble en cd-spiller i en traktor (hehe). Det jeg lurer på er hvor jeg skal koble til strøm. Jeg har ikke slike direkte-koblinger som er i bil, slik at jeg må koble sammen på en annen måte. Jeg har fire valg som står i bruksannvisningen : -Continious power suply (Gul) -Power Aerial control (Blå) -Switched powersuply (Rød) -Earth (Svart) Til jord er grei, det blir svart. Men må jeg koble til jord i ramma, eller - på bateriet ? Går begge deler ? Så vet jeg ikke om jeg skal koble til Gul (Continious) eller Rød (Switched) ? Power Aerial control aner jeg ikke hva er. Takker så mye for svar ! Mvh, Erlend Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 jord skal være i ramma, så den trenger du ikke tenke på. Det kan du forsåvidt sjekke, se på batteriet, om det går en ledning fra - til chassi. Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 jord skal være i ramma, så den trenger du ikke tenke på. Det kan du forsåvidt sjekke, se på batteriet, om det går en ledning fra - til chassi. 7222546[/snapback] Det skal jeg sjekke vettu. Har du peiling på hvilken + jeg skal bruke ? Mvh, Erlend Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Enkleste kobling blir: Svart til jord. Gul og rød kobles sammen og kobles via en ledning til batteriets plusspol. Husk å sette en sikring helt ved batteriet. Blå er til styring av elektrisk antenne, den tror jeg kanskje du bare kan droppe uten å si det for sikkert. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Kjører du en "Masse Feilåsånn"(Massey Ferguson), kan du koble den røde ledningen innom hovedbryteren til batteriet. Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Enkleste kobling blir: Svart til jord. Gul og rød kobles sammen og kobles via en ledning til batteriets plusspol. Husk å sette en sikring helt ved batteriet. Blå er til styring av elektrisk antenne, den tror jeg kanskje du bare kan droppe uten å si det for sikkert. 7223385[/snapback] Er ikke gul og rød to forsjellige ting da ? Spilleren har 10A sikring, men skal ha en automatsikring ved batteriet. Trainman: Nei, har John Deere Mvh, Erlend Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Hei igjen ! Beklager dårlig bilde... Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt slike kontakter ? Vil kjøpe et slikt sett , slik at jeg kan koble lett ut og inn. Mvh, Erlend Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Det er helt vanlig ISO kontakter du skal ha. Fås kjøpt der man selger bilstereo og på bilteme ihvertfall. Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Det er helt vanlig ISO kontakter du skal ha. Fås kjøpt der man selger bilstereo og på bilteme ihvertfall. 7224224[/snapback] Da blir det tur på DreamTm butikken Mvh, Erlend Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Det er helt vanlig ISO kontakter du skal ha. Fås kjøpt der man selger bilstereo og på bilteme ihvertfall. 7224224[/snapback] Da blir det tur på DreamTm butikken Mvh, Erlend 7224433[/snapback] lykke til da Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Hei ! Jo takk for det. Ska lage meg en ny post med bilder og slikt når jeg skal montere det opp MVh, Erlend Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Trainman: Nei, har John Deere Mvh, Erlend 7223502[/snapback] Det eneste riktige! Er oppvokst på gartneri selv, men hadde bare to små grønne og de hadde ingen hovedbryter. Er vel ikke det på nye el. større utgaver heller. Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 7. november 2006 Forfatter Del Skrevet 7. november 2006 Vår traktor har en tenningsbryter i tillegg til nøkkelen, men det vil bli for mye styr å legge strømkablene om tenningsbryter før jeg gå opp til annlegget. Planen er å legge strøm direkte til spiller, men å bruke en egen bryter ved siden av spilleren. Mvh, Erlend Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå