Xar0n Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) hvordan slår jeg av disk kontroll? Den tar disk kontroll av hardisken hver gang jeg starter opp. Når jeg prøver å defragmentre står det : Diskfragmentering har oppdaget at Chkdsk er planlagt til å kjøre på volumet Spille Disk (D). Kjør Chkdsk/f Endret 5. november 2006 av Xar0n Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Kjør chkntfs i cmd prompt og sjekk om nfts dirty bit er satt. Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Kjør chkntfs i cmd prompt og sjekk om nfts dirty bit er satt. 7222428[/snapback] Jeg skrev først: chkntfs i cmd og da sto det at jeg måtte angi en stasjonsbokstav så skrev jeg: chkntfs/d og da kom det ikke opp noe. Hvordan er det jeg skal gjøre det egentlig? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 chkntfs c: chkntfs d: osv CHKNTFS volume [...] CHKNTFS /D CHKNTFS /T[:time] CHKNTFS /X volume [...] CHKNTFS /C volume [...] volume Specifies the drive letter (followed by a colon), mount point, or volume name. /D Restores the machine to the default behavior; all drives are checked at boot time and chkdsk is run on those that are dirty. /T:time Changes the AUTOCHK initiation countdown time to the specified amount of time in seconds. If time is not specified, displays the current setting. /X Excludes a drive from the default boot-time check. Excluded drives are not accumulated between command invocations. /C Schedules a drive to be checked at boot time; chkdsk will run if the drive is dirty. If no switches are specified, CHKNTFS will display if the specified drive is dirty or scheduled to be checked on next reboot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå