Gå til innhold

pruting hos webshop'er

Anbefalte innlegg

Hei.

skal snart kjøpe ny pc og i den forbindelse lurte jeg på om det er mulig å prute i de forskjellige respektable webshop'ene?

Egentlig forestiller jeg meg at du bare kan prute på sånne boder i syden, men ser at her på bruket er det noen få poster om akkurat dette.

Det jeg egentlig lurte på var om jeg kan prute hos Komplett.no eller Pcutstyr.no

Skal ha disse delene:

Asus P5B, P965

Cooler Master Centurion 534

Corsair Value S. PC4200 DDR2 2048MB

Creative SB X-Fi XtremeGamer

Hiper Strømforsyning ATX 580W

Intel Core 2 Duo E6400

NEC DVD-brenner AD-5170 IDE Silver

NorthQ Silent Tornado 120mm

Sapphire Radeon X1950PRO 256MB

Western Digital Caviar SE16 320GB

Alt tilsammen blir hos komplett (5.November 2006) kr 10543.00 men alle de samme delene hos pcutstyr.no kommer på 9.967,00. Dere lurer kansje da på hvorfor jeg ikke bare bestiller hos pcutstyr, men det er fordi jeg ikke har noen erfaring med dem, men har masse erfaring med komplett.no, for ikke å snakke om at hvis jeg kan prute kan jeg spare penger :p

Takk for alle svar, evt andre billigere webshop'er som dere kunne anbefalt hadde også vært bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ting du kanskje burde tenke på før du ringer er å bytte både lydkort og ram! Extreme gamer er en budsjettløsning som ikke passer seg godt til spilling. Hør om du kan få X-fi xtreme music bulk (står ikke på vareoversikten, men det er alternativ når du er inne på pcbygger).

Se også på denne

7222771[/snapback]

Egentlig så er det lydkorte med fordi jeg ble anbefalt å ikke bruke onboard lyden på hovedkortet.

Hva er egentlig galt med ram'en? PC2 4200? eller ?

Til alle andre takk for svar, kansje jeg skal prøve meg å prute :w00t:

Lenke til kommentar

Prut alt du er god for! Prisene du ser er bare tilbud ifra butikken sin side, det betyr ikke at de er gjeldende og thats it. Hvis selgeren sier han ikke kan gi noen rabatter, spør om å få snakke med en som har høyere stilling! Norge er elendig på å prute - eneste stedet man tør å gjøre det er i syden. Mas, mas, mas og til slutt vil nok tilbudet ditt falle igjennom! Lykke til :D

- hsds

Lenke til kommentar
Prut alt du er god for! Prisene du ser er bare tilbud ifra butikken sin side, det betyr ikke at de er gjeldende og thats it. Hvis selgeren sier han ikke kan gi noen rabatter, spør om å få snakke med en som har høyere stilling! Norge er elendig på å prute - eneste stedet man tør å gjøre det er i syden. Mas, mas, mas og til slutt vil nok tilbudet ditt falle igjennom! Lykke til :D

- hsds

7225120[/snapback]

:thumbup: TAKK :thumbup:

Nå kommer jeg iværtfall til å prute :D men når vet jeg om jeg har gått for langt?

har oppdatert og styrt no inni **** med pc og nye prisen er 10549,- er da 500 for mye eller for lite? hva synes dere er rettferdig/lurt?

Kan liksom ikke gå for langt heller synes jeg. Ringer å snakker med dem og forlanger pc for 5000 da tror jeg du havner på svarte listen til Komplett.no ganske fort :p

Lenke til kommentar

Gå for mellom noe rundt 1000 kroner avslag.. 500 minimum! Med tanke på at pcutstyr allerede er over 500 kroner billigere enn Komplett.no så tror jeg at en tusenlapp ikke burde være noe problem for deg å prute ned.. Kanskje mer om du står på ditt! 10500 kroner er myyye penger, bør være noe slingringsmoment (leif?) der.. Så også tidligere at komplett.no var inne og leste på denne tråden så kanskje ikke så lurt å diskutere taktikker her hehe.. Men som sagt tidligere, stå på ditt og pes Komplett.no alt du kan ;)

- hsds

Endret av hsds
Lenke til kommentar
Det er så små marginer i å kjøpe hardware så du vil nok ikke komm elangt

7227775[/snapback]

Tøv! Jeg har da selv fått 600kr avslag på et hovedkort. Det å kunne matche priser er jo bare godt for konkurransen! Selv, så handler jeg hos komplett uansett pris ettersom jeg har brent meg ett par ganger på å velge de billigere butikkene. En plass må man jo kutte, og enkelte steder er det tydeligvis kundeservice.

Lenke til kommentar

Siden flere lovpriser komplett her,må jeg selv nevne at jeg har dårlig erfaring med dem.

Skulle jeg prute ville jeg gått for en av de mindre nettbutikkene.

Butikker som komplett er for store med så kompliserte styringsystemer at de knapt nok aner hva de driver med.

Min erfaring med en avbestilling er foreløbig er på vei til forliksrådet.

Skulle jeg prute online ville jeg valgt netshop.

Wildthing

Lenke til kommentar

Pruting fungerer svært dårlig hos nettshopene etter min mening, jeg skulle prøve å prute på diverse større pakker med prosjektor, pckomponenter og høytalere, prislappen var i utgangspunget ca 20-23 tusen kroner på de forsjellige nettshopene. Komplett klarte å gi med tilbud på avslag på hele 200 kr! :hrm:

Netshop ga meg tilbudet om fri frakt og 2% rabatt.

så for all del ikke forvent for mye....

Lenke til kommentar

Som butikkansatt synes jeg at pruting er en forferdelig uting. Greit når folk skal ha noe som koster relativt mye, 15k++, men når folk kommer å skal prute på ting som koster en tusenlapp, så blir jeg irritert. Særlig når samme kunden kan prestere å "slenge" med en vare til 500kr på tampen "fordi den så kjekk ut", etter å ha brukt ti min på å prute seg ned 100 kr(noe som han sjelden får uansett, avslag er forbeholdt kunder som faktisk svir av litt penger, ingen butikker som driver veldedighet heller)

Og at webshopper ikke gir særlig med avslag skjønner jeg godt. Marginene i bransjen er ikke spesielt høy, og hvis de får rykte på seg for å gi mye avslag så får de et problem...

I dataverden så er jo heller ikke et PC kjøp til 10k spesielt mye heller da, så ikke forvent at de kommer løpende for å sikre seg handelen....

Lenke til kommentar
Som butikkansatt synes jeg at pruting er en forferdelig uting. Greit når folk skal ha noe som koster relativt mye, 15k++, men når folk kommer å skal prute på ting som koster en tusenlapp, så blir jeg irritert. Særlig når samme kunden kan prestere å "slenge" med en vare til 500kr på tampen "fordi den så kjekk ut", etter å ha brukt ti min på å prute seg ned 100 kr(noe som han sjelden får uansett, avslag er forbeholdt kunder som faktisk svir av litt penger, ingen butikker som driver veldedighet heller)

Og at webshopper ikke gir særlig med avslag skjønner jeg godt. Marginene i bransjen er ikke spesielt høy, og hvis de får rykte på seg for å gi mye avslag så får de et problem...

I dataverden så er jo heller ikke et PC kjøp til 10k spesielt mye heller da, så ikke forvent at de kommer løpende for å sikre seg handelen....

7228884[/snapback]

men når det er nesten 600 kr forskjell på to butikker burde det være litt å spare inn? :blush:

Edit: prøvde meg i dag(6.november) funka dårlig, virket som det ikke bettyde så my at pcutstyr.no var 500kr billigere... well thats life :p

Kommer nok til å kjøpe av komplett uansett fordi det nesten ikke er noen klager på dem og jeg har god erfaring fra dem ved mindre kjøp. :) så gratulerer til Komplett med 11 000,- ferske :D

Endret av Spec-ops-j
Lenke til kommentar

Å prute på ein nettbutikk er eigentleg meiningslaust.

Denne bransjen har mellom 5-10% fortjeneste pr produkt, det betyr 50-100 for ein ting til 1000,-kr

Det betyr at komplett har i dette tilfellet mellom 500 og 1000 i fortjeneste på salget. Så å kreve 500-1000 kroners avslag er mildt sagt utopi.

Om det er så viktig å spare dei 600 , som er iforhskjell mellom desse to så kjøp hjå den billigaste, så om det blir problemer så får ein sjå om det var verd å spare 600,-

Ditt valg..

.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...