Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Proxy sak til IRC


Anbefalte innlegg

Hai.

 

Er for tida på sjukehus med laptopen min.

Det er lagt opp gjestenett til passienter, men det er ein del porter som er sperra.

Websider (80) og Messenger live fungerer fint, men eg kunne også tenkt meg å vært på irc, for dagen blir fort lange. www.freesms.no bruker port 88 fungerer f.eks ikkje.

 

Eg har min eigen personlige laptop med meg, og eg har ein pc heime på telenor adsl.

 

Tenkte å få satt opp ein proxy sak på pc'n heime slik at eg kunne få brukt mirc lokalt og ikkje via rdp.

 

Kva program anbefaller dere for slikt? Det bør vel være passord på den, og den må vel stå på port 80 reknar eg med.

 

What 2 do?

 

Edit: eller enda enklere, skal på efnet, og finnes det noken efnet servere som har andre porter?

Endret av Cornel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får først ønske deg god bedring! :D

 

Når det gjelder irc kan du prøve deg på muh, som du legger inn på en linux server. Denne kan du kjøre på hvilken port du vil, og kan passordbeskyttes. Har brukt den masse selv før, og det fungerer helt perfekt.

 

NB: Om all web-trafikk går via en proxy på sykehuset vil det ikke fungere, du må ha en port som er åpen ut direkte mot internett.

Endret av rolvs
Lenke til kommentar

Dette blir vel ca slik som det er på vår skole, der fikk jeg en kamerat som kjører linux til å sette opp en konto til meg på SSH, så bruker jeg putty å logge på hans maskin med å kjører irssi (irc client).

Du kan også prøve chat.efnet.org hvis det er EFnet du skal inn på.

Det er mulig det er noe lignende for undernet osv, men jeg bruker bare EFnet så jeg vet ikke.

God bedring ;)

 

EDIT: så netopp det var EFnet det var snakk om :) chat.efnet.org tror jeg kjører port 80.

om ikke den funker så kan du prøve denne: http://webchat.xs4all.nl/

Endret av Firesky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...