Gå til innhold

DDR-333 er ustabilt

verwooks

Anbefalte innlegg

Har et MSI 648 MAX hk, med en p4 2,4 533. Har i en uke nå hatt problemer med stabilitet på ddr-333. Til å begynne med så var det helt utrolig ustabilt. 3d applikasjoner låste seg, og jeg ble kastet ut osv., men det værste var at pcen rebootet spontant en del ganger. Så jeg byttet minne slot. Og ting ble faktisk litt mere stabilt. Da kjørte jeg ned hastigheten på DDR-266 og nå er ting stabilt. Bortsett i fra et frys i NOLF2, kan komme av noe annet. Har spilt mange timer uten kræsj.

Så .. hva skal jeg sende tilbake ? HK eller RAM eller begge deler ? Er psdata bra på slikt eller ? ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt samme problem. Satt DDR333 til å kjøre som DDR266 og ingen problemer. Men i dag skulle kjøre siste tester før jeg skulle returnere hk, minne og cpu og alt virker bra med DDR333. Det eneste som er endret i mellomtiden er at kraftleverandør (strøm) har gjort reparasjoner på delingsnettet. Så skal teste litt til for jeg sender varene i retur. Nå kan jeg til og med overklokke uten at maskinen låser seg. Cpu fra 2,4 til 2,7 GHz og skjermkort memory fra 513 til 570 MHz og Core 250 til 290 MHz.

Ring PSData og avtal at du kan først sende inn minne og hvis ikke det hjelper med nye minnebriken så kan du sende hk senere. Tar litt lengre tid men å sende minne er mye enklere (liten pakke går som brev) enn å sende større pakke med hk.

Lenke til kommentar

kanskje du kjører minne på turbo innstillinger? Jeg hadde satt på det en gang, da jeg oveklokket. dette medførte til at pc'en ble meget ustabil. så fort jeg hadde satt ned hastighetene på minneinnstillingen gikk alt så mye bedre.

Sjekk dette først, før du ringer webshoppen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...