MagnusW Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Vi har netopp kjøpt ny leilighet og i den anledning går jeg og tenker på hva av TV'er, prosjektorer, PC'er, konsollen osv. vi skal ha. Vi skal hvertfall ha en 40-42" LCD i stuen og jeg har ogs lyst på en HTPC/stue PC(media-center pc (vet ikke helt hva jeg skal kalle det eller hva det heter?) der. Så jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med noen forslag til hva jeg kan kjøpe? Jeg aner ikke hva av ytelser jeg trenger til en slik PC, men jeg vil gjerne at den ikke skal være så stor. Den skal brukes til opptak av programmer på HDD og vanlig PC-bruk, dvs. avspilling av musikk, sørfing osv. MagnusW Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Hvis du vil ha en søt liten en kan du enten kjøre med AOpen's Mini-PC eller en Mac Mini med XP. Da må du ha en ekstern tuner. Evt så kan du gå litt opp i størrelse til mini-itx. Der kan du velge mellom C3/C7 cpu, som ikke er av de raskeste, eller en Core Duo basert løsning. Denne kan du få opp til skriverbordshastigheter og vel så det. Går du enda litt mer opp i størrelse til en microATX løsning så ligger hele verden foran dine føtter -C- Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Dersom du bruker MediaPortal (se signatur) kan du ha tunerene i en annen maskin (server) og bare en TP-kabel til en mini. Ellers er det noen fine SFF-er på markedet. Kjører selv AOpen EY855 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå