amdorintel Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Når jeg kjører memtest på mine twimos 2048 dualchannel og får error på begge brikkene både sammens og hver for seg er da brikkene ødelagt? når jeg setter rammen ned til 166hz så får jeg ikke feil..men på 200 som er orginalt:/ Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Du har ikke rørt minnetimingene i bios? å sette disse for aggreseivt kan forårsake slike feil. Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 i cpu-z står det 2,5-3-3-8 med commandrate på 1t..har kjørt 2,5-3-3-7 med samme mhz før..hmm Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Er 2,5-3-3-8-T1 orginalinstillingene på disse brikkene? prøv å sett T2 i stede for T1 og kjør testen på nytt Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 ja, det var i mine tanker og men finner ikke den insstillingen i bios på dette hovedkortet..det er et dfi nF4 sli infinity. Lenke til kommentar
Torro Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Jeg har et sett med 512mb PC3200 brikker fra TwinMos. Må sette opp strømstyrken et par hakk på mitt nForce3 kort for å unngå minnefeil. Har da også mulighet for litt mer agresiv timing også. Verdt et forsøk. Lenke til kommentar
guran1942 Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) ja, det var i mine tanker og men finner ikke den insstillingen i bios på dette hovedkortet..det er et dfi nF4 sli infinity. 7221717[/snapback] Har krasjet mitt dfi hk, 1T 2T innstilling er der de kaller den noe annet.Husker ikke hva. Prøv å justere spenning på ram litt opp eller ned. OZC rammen jeg brukte likte ikke over 2,75 og heller ikke under 2,65v. Det står noen kjempe gode innlegg i den store DFI råden om klokking og minne timmings. Bare å lese OCZ rammen (standard ddr400) gikk stabilt på over 310mhz med 1T etter timer/dager med testing og justering. Endret 5. november 2006 av guran1942 Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Husk at minne som ikke klarer å kjøre uten feil på spesifisert hastighet (hastighet og timing satt av produsent), kan erstattes på garanti visst brikkene har garanti. Kjøptes brikkene sammen i en to-pakning, så sendes begge tilbake. Kjøpte du brikkene hver for seg og det er feil på begge, så ville jeg ha kontrollsjekket brikkene i en annen datamaskin. Lenke til kommentar
taleg Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Har samme problem på en av mine maskiner.. av en eller annen grun kan jeg ikke kjøre rammen på 400Mhz selv om rammen er beregnet på det. Det fører til blue screen og div crash. Hvis jeg derimot kjører rammen på 333 Mhz så er det ingen problemer. Alt kjøres på default.. fant aldri ut av det. Maskinen kjører nå på 333 Mhz og er dønn stabil der. Lurer fortsatt på hva som kan være feilen, men så lenge det funker og det ikke er hoved maskinen min så dr*tter jeg i det. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Har samme problem på en av mine maskiner.. av en eller annen grun kan jeg ikke kjøre rammen på 400Mhz selv om rammen er beregnet på det. Det fører til blue screen og div crash. Hvis jeg derimot kjører rammen på 333 Mhz så er det ingen problemer. Alt kjøres på default.. fant aldri ut av det. Maskinen kjører nå på 333 Mhz og er dønn stabil der. Lurer fortsatt på hva som kan være feilen, men så lenge det funker og det ikke er hoved maskinen min så dr*tter jeg i det. 7222150[/snapback] Som regel er det enkelt og greit feil på brikkene som gjør at de ikke klarer å ha en stabil hastighet. Slike tilfeller er en garantisak, men det er lurt å teste brikkene i en annen maskin i tilfelle det er hovedkort eller BIOS som er årsaken til feil. Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 ok,har nå testet spenningen på 0,1 over og får enda feil..minnebrikkene er kjøpt i samme pakning. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 ok,har nå testet spenningen på 0,1 over og får enda feil..minnebrikkene er kjøpt i samme pakning. 7222800[/snapback] Min anbefalning er å teste brikkene i en annen PC for å konstantere feil på brikkene. Så ville jeg fått nye på garanti, så lenge du har garanti på dem da. Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 har hatt dem i 8 mnd så må vel vere det? Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) har hatt dem i 8 mnd så må vel vere det? 7224092[/snapback] Da er det garanti. Mange minneprodusenter har også livstidsgaranti. Men det er ikke garanti visst brikkene har blitt ødelagt med vilje eller med misbruk, så sant dette kan bevises av dem du sender det inn til. Ta kontakt med butikken du skaffet dem hos. Er det en nettbutikk, så bør de ha tilstrekkelig med informasjon på nettsidene sine om hvordan du returnerer dem. Du kan jo også spørre mer via e-post eller telefon visst du er usikker på noe. Er det en lokalbutikk så tar du bare med deg brikkene og ordner opp der. Endret 5. november 2006 av AMD-King Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 ok...ja skreiv en mail til dem med problemet så får se hva dem svarer i morra... takker for svar:) Lenke til kommentar
guran1942 Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Når jeg kjører memtest på mine twimos 2048 dualchannel og får error på begge brikkene både sammens og hver for seg er da brikkene ødelagt? når jeg setter rammen ned til 166hz så får jeg ikke feil..men på 200 som er orginalt:/ 7221615[/snapback] Kom på en ting til når det gjelder DFI NF4 hk, mener å huske at de oransje minne slottene funker bedre enn de gule. Men igjen les i DFI tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå