Gå til innhold

PC - 32.000! - U/Skjerm / Hva er det BESTE?

Anbefalte innlegg

Man kan ha tre G80 i SLI  :dribble:

7222243[/snapback]

Helt feil, man kan ha 4...

Kan dere være så snille å ha fakta i orden før dere kommer med diverse utsagn?

7222285[/snapback]

4 som drar 1 skjerm?

7222290[/snapback]

Hehe ja, det er helt fabelaktig... nVIDIA klarer ikke å få flerskjermsløsningen til å fungere med mer enn en skjerm...

7222294[/snapback]

SLI bro med 4 kontakter da?

7222303[/snapback]

Nei, hvert kort har to kontakter. Kort nr 1 bruker øverste, nr 2 øverste til nr1, nederste til nr3, nr3 nederste til nr 2 og øverste til nr4. nr4 øverste til nr3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man kan ha tre G80 i SLI  :dribble:

7222243[/snapback]

Helt feil, man kan ha 4...

Kan dere være så snille å ha fakta i orden før dere kommer med diverse utsagn?

7222285[/snapback]

4 som drar 1 skjerm?

7222290[/snapback]

Hehe ja, det er helt fabelaktig... nVIDIA klarer ikke å få flerskjermsløsningen til å fungere med mer enn en skjerm...

7222294[/snapback]

SLI bro med 4 kontakter da?

7222303[/snapback]

Nei, hvert kort har to kontakter. Kort nr 1 bruker øverste, nr 2 øverste til nr1, nederste til nr3, nr3 nederste til nr 2 og øverste til nr4. nr4 øverste til nr3.

7222364[/snapback]

ok, men G80 bygger vel ut så mye at det ikke er plass til et nyttkort i slotten ved siden av?

Lenke til kommentar
ok, men G80 bygger vel ut så mye at det ikke er plass til et nyttkort i slotten ved siden av?

7222423[/snapback]

Og det er bestemt av hvem? Det er opp til hovedkortprodusentene å lage plass nok.

7222439[/snapback]

sorry, glemte detaljer. ville bare få bekrefta at den bygde ut plasser og da tenker jeg på

plasser\spor i kabinettet, hvis du kjønner hva jeg mener?

kan kan du tegne sli oppsettet til G80? jeg kjønte ikke forklatinga de 100% (takk :) )

Endret av just_me
Lenke til kommentar

7222423[/snapback]

Og det er bestemt av hvem? Det er opp til hovedkortprodusentene å lage plass nok.

7222439[/snapback]

sorry, glemte detaljer. ville bare få bekrefta at den bygde ut plasser og da tenker jeg på

kan kan du tegne sli oppsettet til G80? jeg kjønte ikke forklatinga de 100% (takk :) )

7222467[/snapback]

Her:

post-4066-1162737166_thumb.png

Lenke til kommentar

Satt opp et raskt oppsett utifra mye av det som har blitt anbefalt.

HK: Asus P5W64-WS PRO

Cpu: Intel Core 2 Extreme QX6700

Ram: Corsair TWIN2X2048-6400C3

Hardisker: 2xWD 400 GB + 1xWD Raptor X 150GB

Kabinett: Lian Li Modular Cube Case Sort

Psu: Silverstone Zeus 750W, Modulær

Skjermkort: 1x8800Gtx

Total pris: 23.700

Anbefaler deg følgende ting også:

2x Lian Li drevramme, m/vifte

3x 120mm vifter til og ha i kabinettet.

Prisen vil da ligge på 25.000, og resten skulle da holde til 1stk 8800GTX

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

7222423[/snapback]

7222439[/snapback]

7222467[/snapback]

Her:

post-4066-1162737166_thumb.png

7222535[/snapback]

takk :thumbup:

Lenke til kommentar

synes det ble veldig mye quoting og slikt mellom oysfaerg og just_me nå. litt morro.

men, som oysfaerg sa, han som alle ser opp til, hvertfall jeg ;)

ikke ta dyreste ram hvis du ikke skal overklokke, kjøp 1 g80 neste uke (regner med at han vet litt om hvordan de kjøres i sli)

vent litt, og kjøp et til litt senere.

ta et kabinett du synes er kult, og er bra. Søk litt på store hardware sider og se på hardware.no etter tester av kjøling, og velg utifra d.

sett opp en handlevogn i prisguiden her også! da får du det rimelig oversiktlig og bra

Lenke til kommentar
synes det ble veldig mye quoting og slikt mellom oysfaerg og just_me nå. litt morro.

men, som oysfaerg sa, han som alle ser opp til, hvertfall jeg ;)

7225077[/snapback]

hehe, jeg bøyer meg etter oysfaerg jeg oxo

du har ovelegen status oysfaerg :thumbup:

det er ikke ironi det er særiøst

Endret av just_me
Lenke til kommentar
og emnestarter, oysfaerg er erfaren. jeg stoler 110% på han :thumbup:

7222148[/snapback]

aller først, tegnsetting er en fin ting. lær deg å bruke den.

som noen av de andre her har begynnt å forstå, oysfaerg har helt klart det beste forslaget i denne tråden.

@ oysfaerg, ikke misforstå, du har mye bra forslag i alle trådene du poster, men har var det mye roteforslag. jeg hadde ikke kjørt 8 raptor disker om jeg fikk de engang.

Lenke til kommentar

7222148[/snapback]

som noen av de andre her har begynnt å forstå, oysfaerg har helt klart det beste forslaget i denne tråden.

@ oysfaerg, ikke misforstå, du har mye bra forslag i alle trådene du poster, men har var det mye roteforslag. jeg hadde ikke kjørt 8 raptor disker om jeg fikk de engang.

7225539[/snapback]

Spirre: Det er det jeg også sier - Jeg har nemlig _ikke_ satt opp 8 raptor-disker...

Lenke til kommentar

eguliano: Best av HVA DA? Formuler nå spørsmålene litt bedre er du grei

@daniel89j: Hva er det du tenker med?

Først av alt setter du opp 4GB kvalitetsminne og sier G.Skill eller Mushkin... Hva er Corsair da? Eller GEiL?

2x G80 i SLI = rævva ytelse pr.d.d. 1stk G80 er nesten like raskt.

Seasonic M12 eller Enermax Liberty holder _IKKE_ til 2x G80 uansett, vær grei å les whitepapers o.l. før du anbefaler noe som ikke funker...

Tagan 900W til 3k er absolutt verdt de 3 lappene sine...

Lenke til kommentar

7222148[/snapback]

7225539[/snapback]

Spirre: Det er det jeg også sier - Jeg har nemlig _ikke_ satt opp 8 raptor-disker...

7225574[/snapback]

det var ikke det jeg mente heller, men en nærmere forklaring kan bli veldig oftopic. jeg formulerte meg litt dårlig. sku delt den kommentaren i 2 ellno....litt ironi mangler det også ser jeg :p

anyway...

@ trådstarter, hva synes du om stacker kassa jeg foreslo? er posta noen bilder her

jeg har lagt ut lere bilder noen sider tilbake i tråden også

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...