Ronny M Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Jeg lurer på om det går an å få filer jeg laster opp til webområdet mitt til å legge seg i en liste automatisk sånn at jeg slipper å legge inn koblinger til disse filene på en index side manuellt? hvis det var noen som skjønte det? :smile: Jeg skal ikke ha noen fancy side, bare enkel tilgang til filene på nettet. Jeg har sett mange som har samme som f.eks dette og det er enkelt og greit syns jeg. Siden det er så mange som har samme opplegget så regner jeg med at det er noe standard greier. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Hvis du bare lar vær og legge opp en index.htm(l) fil, så får du se filene dine slik. Iallefall på home.no domener o.l. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 du må bare få enabla at han viser filer i mappen. Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 Det hjalp ikke å fjerne index.htm. Hvordan enabler jeg vising av filer i mappen? Jeg er helt n00b på dette. Jeg har webområde hos NGT, http://home.broadpark.no/brukernavn Skal det gå uten index.htm der? [ Denne Melding var redigert av: Ferdinand på 2002-11-11 10:50 ] Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Er ikke sikkert det går på grunn av sikkerhetsinstillinger men du kan jo ta kontakt med Nextgentel eller hvem det nå er og spør? Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Ellers går det jo selvfølgelig an med ASP/PHP. Jeg lagde en gang i tiden en sånn funksjon som du tenker på (i asp på NT), men det var jo litt stress å få det til da, siden du må inn på serveren og rote litt med rettighetene på mappene og legge inn noen enkle serverkomponenter som følger med IIS. Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 Nå har jeg prata med NGT, men han visste ikke mer enn meg :smile: Heia! Er det noen som vet om noen andre gratis web områder som dette går ann på? Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 Det er en annen ting jeg lurer på også. Når jeg legger en mp3 fil på webområdet mitt så går det ikke ann å laste den ned, den blir kun spilt av på direkten med Quicktime. Hva gjør jeg feil? Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Angående Mp3 filen: Vær forsiktig med å ha slikt på serveren. Om du ikke har opphavsrett på den filen, kan leverandøren kaste deg ut på dagen. F.eks. Start.no sletter slike uploads automatisk og sender en advarsel, uansett om det er lovlig materiale eller ikke. Anyways, zip dem. Zip filer vil automatisk sprette opp et download vindue når man klikker dem. Jeg tror scriptet du leter etter er dette: http://www.zachwhite.com/scripts.htm (PHP Uploader Downloader - man kan laste opp filer og de vil bli vist og kan lastes ned fra siten). EDIT: Har nettopp innstallert det selv for å prøve det. Veldig enkel prosedyre: http://home.no.net/webfire Har skrevet en liten forklaring på hvordan du gjør det, samt demo. Scriptet er et flott eksempel på et PHP script som kan bli tilpasset og utviklet videre i det uendelige. [ Denne Melding var redigert av: hidden på 2002-11-12 06:36 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå