Gå til innhold

Lære meg netbutikk

Anbefalte innlegg

Jeg har holdt på en del med xhtml og php nå, men synes ikke det er så mye utfordring i det lenger, så nå kunne jeg tenke meg å lære å lage nettbutikk.

Ja, jeg vet det ikke er noe som man tar i en fei. Sikkerhet ol. Men et sted må man jo begynne. Og jeg har god tid :yes: Snakker ikke om noe jeg skal ha klart i løpet av uka her.

Først må jeg jo lære meg databaser, noe som jeg ikke har vært noe serlig borti før. Har kun brukt hardkodet php. Og jeg regner ikke med at det lønner seg i en nettbutikk :!:

Jeg er ikke ute etter en komplett guide fra noen av dere, men heller et par tips om hvor jeg bør begynne får å lære meg dette.

Fungerer det greit nok å bruke php, eller bør jeg bruke asp eller andre språk.

Er det noen av språkene som lønner seg sikkerhetsmessig.

Kommer til å opprette en side der jeg kommer til å lage en test-shop linken kommer til å bli http://netbutikk.tg-design.net

Takker for alle tips :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke kjenner til MySQL ville jeg fyrt opp f.eks. www.pixel2life.com og kikka på noen tutorials og heller prøvd å lage et enkelt artikkelsystem først. En nettbutikk prøvde jeg å scripte en gang og jeg ga opp! Og da hadde jeg laget et artikkelpubliseringssystem med MySQL.

Men om du absolutt må: Kikk på andre gratis scripts og se hvordan de har gjort det. Du må også forstå hva de som skal bruke system ønsker.

Vil anbefale å bruke HTTPS i forbindelse med betaling iallfall.

Katalogisering er den enkleste biten, men jeg anbefaler å lage systemet templatebasert om du først er i gang.

Jeg tror du tar et litt for stort steg, og at det er mye bedre å ta små steg. Husk at man må kunne gå før man kan løpe!

Edit: BTW tror jeg posten er feilposta. Burde vel helst vært i PHP-kategorien!

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Hmm... Det er kanskje sant det du sier om feilposting ja.

Det er bare å flytte den. Tenkte ikke over det. Er bare så vandt til å poste i dette forumet :)

Men da skal jeg begynne å lage et nyhetsarkiv førs, så får jeg se hvordan det går med det.

Endret av travis_g
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

Jeg holder på å sette opp en butikk, og er meget interessert i noen å jobbe sammen med. Har ikke allverden av kunnskap, men er klar for å finne ut av dette :)

Jeg har satt opp en side hvor jeg skal selge raffinert undertøy som det heter på fint. Holder nå på med handlekurv og betalingsmetoder. Har vært i kontakt med cardia.no. Kommer nok til å bruke de, men er for d om interessert i å lære hvordan det hele fungerer.

Håper å høre fra deg og kanskje vi kan hjelpe hverandre.

Mvh

Bjørnar

Lenke til kommentar

Da har nok du kommet litt lenger enn meg. Jeg har ikke noe spesiellt-jeg skal lage. Er bare interessert i å lære meg det, da jeg føler det er neste steg for meg.

Jeg holder fortsatt på å lære meg databaser, og hvordan det fungerer sammen med php.

Men når det er sagt, så har jeg møtt på det problemet at jeg ikke klarer å åpne mysql i tekstbasert grensesnitt. har prøvd cmd og mysql, men får bare opp en feilmelding som er slik:

ERROR 1045 (28000): Access denied for user 'ODBC'@'localhost' (using pasword: NO)

Noen som har noe ide om hvordan dette kan ordnes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...