eivindbo Skrevet 15. desember 2001 Del Skrevet 15. desember 2001 Kjøpte nettop Affrey's 10x32 DVD rom. Leste her på Hardware.no at DMA'en til DVD-rommen ikke var på. Dette hadde visst noe med lesefarten å gjøre. Det fikk jeg erfare da jeg skulle legge Fifa2002 inn på maskinen. Trodde Aldri den skulle bli ferdig. Så altså, mitt spørsmål er: HVORDAN TAR JEG PÅ DMA'EN TIL DVD SPILLEREN MIN? Kjører WIN2000... MVH:) Lenke til kommentar
lazarus Skrevet 15. desember 2001 Del Skrevet 15. desember 2001 Device Manager -> IDE/ATAPI controllers -> Primary IDE channel (eller secondary. avhengig av hvor du monterte spilleren) -> properties -> advanced settings -> device 0 (viss spilleren er master device 1 viss den er slave) -> DMA if available ok,ok,ok reboot. Skal funke da Lykke til Lazarus Lenke til kommentar
Cicero111 Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 Hvis den fremdeles kjører pio - fjern Primary/ secondary IDE channel + hovedkontroller. Når du rebooter vil den (sansynligvis) sette opp DMA mode når den henter inn driverne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå