Gå til innhold

Merkelig problem med AMD X2 4200+

tommy_89

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et merkelig problem med min AMD 939 X2 4200+! I går satt jeg encodet en video, da tok den unna 35 fps :love: Skulle gjøre akkurat samme prosessen nå, og da fikk jeg bare 12fps! :roll: Samme gjelder spill og andre krevende prosesser. Så jeg lurer på hva som kan være feil? Har nettopp formatert PCen, hvilke drivere skal jeg legge inn til prosessoren da? Skulle nesten tro at det var spyware e.l. Men det har jeg sjekket opp, og det er det ikke.... :hmm:

Endret av tommy_89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du finner driver til prossesoren din her:

http://www.amd.com/us-en/Processors/Techni...1_13118,00.html

du kan laste ned AMD Dual-Core Optimizer og AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor Driver for Windows XP and Windows Server 2003 Version (x86 and x64 exe) 1.3.2.16. (hvis du har 32bit )

Har du inst. driver til hovedkort osv..?

Endret av CodeDeleted
Lenke til kommentar
Du finner driver til prossesoren din her:

http://www.amd.com/us-en/Processors/Techni...1_13118,00.html

du kan laste ned AMD Dual-Core Optimizer og AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor Driver for Windows XP and Windows Server 2003 Version (x86 and x64 exe) 1.3.2.16. (hvis du har 32bit )

Har du inst. driver til hovedkort osv..?

7221185[/snapback]

Jepp, har gjort alt det...

Lenke til kommentar

Hørtes rart ut. ut av bildet du postet bruker den tydeligvis begge kjernene på full guffe, kan det tenkes at CPU'en av en eller annen grunn ikke yter det den skall? Skjekk klokkefrekvensen både når den yter rett, og når den yter "galt".

Faller pc'en din forresten inn i ventemodus noen gang? har vært bortig at den klokker seg ned etter ventemodus selv om cool and quiet var deaktivert..

Lenke til kommentar

Klokkefrekvensen er den samme hele tiden...

Nå fungerer prosessoren bra igjen, nå som PCen har stått på en stund. Skulle nesten tro at den trengte å bli varm :hmm:

taskwm1.png

Og nå encoder den 40FPS :love:

Det som er veldig rart er at den bruker mye mindre CPU nå, enn hva den gjorde når den tok 12FPS. Kan virke som at den ikke fordelte rett på kjernene, for nå bruker encodinga bare en kjerne :hmm:

Lenke til kommentar
Det som er veldig rart er at den bruker mye mindre CPU nå, enn hva den gjorde når den tok 12FPS. Kan virke som at den ikke fordelte rett på kjernene, for nå bruker encodinga bare en kjerne :hmm:

7223604[/snapback]

Høres ut som det er en annen prosess som starter når du får 91%. Eller det er en feil på codec'en/encoderen.

EDIT: Og det ER andre prosesser som starter, hvis du ser under "Totals" > Handles, Threads, og Processes.

Endret av maximus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...