FalcoN200285 Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 jeg har netopp kjøpt meg et nytt system og noe er galt med hovedkortet! når jeg starter windows så logger pc alert4 seg da vise den seg slik! det er et : MSI 975X Platinum PowerUP Ed., I975X, Socket-775, ATX, GbLAN, ViiV, PCI-Ex16 og jeg har en 700 wATT powersuply! Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 2048MB, DDR2,2x1GB(KIT),DHX,E.P.P, CL5-5-5-15-2T XFX GeForce 7950GX2 500M 1GB GDDR3 XXX, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, Retail Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED vifte jeg mener jeg koblet til alt som er å koble til der på hovedkortet! men hva kan være galt ? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Svaret er enkelt , PcAlert støttes ikke av noen av MSI's nyere hovedkort kommet de siste to tre årene . Er kun Corecenter/"Dual CoreCenter" fra de som skal brukes . Corecenter inneholder kode fra både PcAlert , fuzzylogic . Egentlig ville jeg brukt noe annet monitorerings program enn MSI sitt (f.eks everest) da de er kjent for bugs , og dessuten at dual corecenter virker enda ikke på 975X kortet. Endret 5. november 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
FalcoN200285 Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 her er dt hva jeg har koblet til og jeg håper på at jeg har koblet riktig! Lenke til kommentar
FalcoN200285 Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Svaret er enkelt , PcAlert støttes ikke av noen av MSI's nyere hovedkort kommet de siste to tre årene . Er kun Corecenter/"Dual CoreCenter" fra de som skal brukes . Corecenter inneholder kode fra både PcAlert , fuzzylogic . Egentlig ville jeg brukt noe annet monitorerings program enn MSI sitt (f.eks everest) da de er kjent for bugs , og dessuten at dual corecenter virker enda ikke på 975X kortet. 7221142[/snapback] ok hvor sender de med pc alert 4 da :S ? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) 8pin cpu power (EPS) tilkopling skal du kople til alle såfremt PSUen din har det . (pinnene inneholder +12v og GND , dobbelt opp ) . Hovedkontakt 20+4 har 4 extra pinner for +5v,+3.3v,+12v,GND til hovedkortet . Den molex pluggen på hovedkortet (JPWR) gir økt strøm tilførsel til PCI-Express powerbus i pci-e slottene , og må brukes når du har to grafikk kort . Skader ikke å ha den tilkoplet med ett kort heller . Ser ut som du har alt tilkoplet rett . Hvis ikke ville du hatt problemer med å boote/poste systemet . Edit: Hvorfor de sender med PcAlert4 er et mysterium. Faktum er at det siste kortet som jeg har hatt det til å funke på er et MSI VIA KT333 for Athlon/duron prosessor. Det er bare å se på +5v og +12v avlesningen det , så forstår man at gjeldende hovedkort ikke er supportert av applikasjonen , og kan således også glemme å ta de andre avlesningene også som sikre . Prøv Lavalys Everest eller SpeedFan eller liknende . Endret 5. november 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Regner med at du har koblet viftene til hovedkortet? Lenke til kommentar
FalcoN200285 Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Regner med at du har koblet viftene til hovedkortet? 7221294[/snapback] hehw ja ja det har jeg selv om at det står på system fan! Lenke til kommentar
FalcoN200285 Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 8pin cpu power (EPS) tilkopling skal du kople til alle såfremt PSUen din har det . (pinnene inneholder +12v og GND , dobbelt opp ) . Hovedkontakt 20+4 har 4 extra pinner for +5v,+3.3v,+12v,GND til hovedkortet . Den molex pluggen på hovedkortet (JPWR) gir økt strøm tilførsel til PCI-Express powerbus i pci-e slottene , og må brukes når du har to grafikk kort . Skader ikke å ha den tilkoplet med ett kort heller . Ser ut som du har alt tilkoplet rett . Hvis ikke ville du hatt problemer med å boote/poste systemet . Edit: Hvorfor de sender med PcAlert4 er et mysterium. Faktum er at det siste kortet som jeg har hatt det til å funke på er et MSI VIA KT333 for Athlon/duron prosessor. Det er bare å se på +5v og +12v avlesningen det , så forstår man at gjeldende hovedkort ikke er supportert av applikasjonen , og kan således også glemme å ta de andre avlesningene også som sikre . Prøv Lavalys Everest eller SpeedFan eller liknende . 7221222[/snapback] tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå