Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil med hardisken... tror jeg.

Anbefalte innlegg

Ja det hele startet med at pcen min datt i gulvet fra skriverbordet. Pcen sto på mens det skjedde å jeg fikk en bluescreen. Etter det prøvde jeg å restarte pcen, da hørte jeg at det kom noen merkelige lyder fra hardisken. Det som skjer når jeg skrur på pcen er at oppstartet er helt vanlig, men etter den windows loade saken skjer det ingen ting. Kan det være en feil på hovedkortet også? Fordi jeg er nesten 100% sikker på at hardisken er ødelagt.

Jeg hadde også en ekstra harddisk som jeg prøvde å legge inn windows på, men det ble problemer under innstalasjonen(Skal nevnes at jeg har hatt det problemet med den hardisken lenge før pcen datt i gulvet). Etter disken er formatert og den restarter seg for å begynne å instalere windows får jeg opp en feilmelding. Skjermen er helt blå og øverst oppe i venstre hjørnet står det: Feilkontrollnummer, disken kan være skadet. Var noe slikt som stod men kan sjekke hvis det er nødvendig.

Noen som kan hjelpe meg? Orker ikke bruke penger på en ny harddisk om det er mer på pcen det kan være feil på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror også at harddisken er gåen etter det fallet der. Det kan selvsagt være noe annet galt med PCen også, eller kanske til og med harddisken overlevde mens noe annet er ødelagt (ganske usansynlig, men mulig).

Du kan sjekke om alt av kabler sitter godt i, om skjermkortet sitter godt på plass og ikke minst om CPU-kjøleren sitter på plass og ikke har gjort noen skade på hovedkortet i fallet.

Du kan låne deg en harddisk og teste maskina med den. Da finner du ut om det kun var harddisken som ble ødelagt eller noe annet også.

Ikke for å virke bedrevitende, men dette er en av ulempene med å ha PCen oppå bordet. Hvis den står under så blir risikoen for fall mye mindre, samt lavere støynivå osv.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se er det ikke noen skade på hovedkortet, har sjekket kablene og det ser ut som alt sitter godt.

Men jeg har to hardisker, der den ene lager rare lyder (Tror den er fortapt). Men den andre som jeg fikk feil kontrollnummer på under instalering av windows, er den også ødelagt? Jeg har også en ekstern harddisk, er det mulig og legge in windows på den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...