Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Någon som har loggat på genom min datamaskin ?

Anbefalte innlegg

Hej,

Jag fick problem med min datamaskin för en vecka sedan. Jag tappade totalt kontrollen över den, tryckte man på något så hände det något helt annat, det öppnades inte bara en ruta när man tryckte på något utan många, när man tryckte på olika knappar på tastatur och mus gjorde de helt andra saker än det de vanligtviss gör. allt hackade och var svårt att kontrollera.

Jag har sedan dess återinstallert XP, kjørt många olika tänkbara virus och anti spyware program. Inkl hijack och lagt ut loggen här.

Nu har jag startade upp det trådlösa Nettverket igen och då fick jag en underlig uppkoppling som jag inte har sett tidigare. När jag trycket på mina nettverk så kommer D-link trådlöst upp som jag har men sedan en ikon till, det underliga är att jag inte kan göra några inställningar eller deaktivere internett oppkopplingen på något viss. Den står bara och går av sig själv. Om man ser status för den trådlösa uppkopplingen så börjar ju tiden den har varit uppkopplad om när man deaktivera den och aktiverar den på nytt, men den andra status för den andra internett förbindelsen forstsätter och är nu uppe i över 17 timmer sedan jag aktivera igår. När jag deaktiverar den trådlösa d-linken så försvinner även den andra bort men när jag aktiverar d-linken igen och kan se den andra och kollar status ser det ut som den har varit aktiv eftersom oppkopplingstiden har ökat.

Jag uppdaterate och körde Spycatcher express och då hittade den Ogre 2.1 port scanner(den låg på min D:/ backup disk för xp) och så hittade den en trojans hourse(treath level high, och en packet sniffer( som läser min nettverktrafik) och en internet explorer adware.

Jag kollade även dhcp`en på routern och hittade mitt WLAN med rätt ip adress och gateway men nedanför hittade jag en annan ip adress på ett LAN. och nedanför där stod ssid på nettverket och vilken kanal. Betyder detta att det är två oppkopplade genom min router ??

Hoppas någon förstår något av detta :) och kan kasta lite ljus över det hela, blir bara lite nervös.

Med Venlig Hilsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned Hitman pro 2 og et antivirus programm som duger som f.eks AVG så burde du vell vere bra beskyttet mot spyware iallefall, og det med at du har et ekstra icon på Nettverket ditt så hadde jeg samme problemet på min gamle PC, jeg hadde 2 nettverkskort, og et trådløstkort, men hadde fortsatt 4 iconer, men iogmed jeg ikke har den PCen nå kan jeg ikke si hva det var, men jeg fikk dog aktivert og deaktivert alt etter behov, så det som skjer med deg høres veldig merkelig ut.

du har trådløst nettverk ja, har du sikret det trådløse nettverket ditt? Har du mange unødvendig opne porter i modeme ditt?

Jeg har ikke peiling på hva du må gjøre men så har jeg en smule problemer med svensk :p Så du for satse på svar fra noen andre nerder her med litt mer peiling en meg :thumbup:

Lenke til kommentar

Det står under overskriften, Internett Gateway namn er Internett-tilkobling, Tilkoblet internett-tilkobling. Den har en hastighet på 10 Mbps.

Under overskriften Lan tilkobling og høyhastighets Intenett står den andra D-link tilkoblingen som er på 54 Mbps.

Om jag ser under DCHP i oppsettet til min router har jag min egen IP adress og mac adress som stemmer godt min min egen datamaskin. Sen har jag en unknown adress med en annen mac adress og ip adress.

Jag har filltrert bort alle mac adresser uten min egen på avansert oppsett men inget sker med internett opkoblingen/gatewayen. Jeg prøvde og deaktivere den ip adressen og mac adressen men då kunde eg ikke logge på internett igen.

Jag kan inte se något speciellt i Logen under status i router oppsettet heller, det borde man väl göra eller ?

Kanske det ska vara så....

Lenke til kommentar

Har varit bortkoblet fra nettverket i natt. Koblade opp idag och efter 5 min kollade jag loggen i router oppsettet, jag hade då 20 sider efter jag hade startet nettverket.

Mange Packet dropped by Mac filter (sen stod den okände mac adressen) Jag har sett i inställningarna på mac filter att bara tillåta min mac adress att logga sig på nettverket.

Sen stod det Dropped TCP packat from WAN och en IP adress och om man spårade den hamnade man i China i staden Qiqihar.

Sen stod det Drop UDP packet from WAN og en IP adress som man kunde spåra til Deutsche Telekom AG

Sen stod det Drop TCP packet from WAN og en IP adress från Taiwan.

Alla dessa stod det, Rule: Default deny (betyder detta att de blev blockerade?)

Någon som en ideè på hur man kan bli av med detta ? eller om det är något farligt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...