Skallesei Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Hvilken kabel er optimal for mitt oppsett av kabelmodem, router og pc? Løsning 1: Vegg - 18m COAX - Kabelmodem - 0,5m UTP - Router - 0,5m UTP - HOST1 Løsning 2: Vegg - 1m COAX - Kabelmodem - 20m UTP - Router - 0,5m UTP - HOST1 Jeg ville tro det er løsningen med 20m UTP mellom modem og router da UTP er godkjent for strekk opptil 100m og routeren også vil virke som en repeater og forsterke signalet? Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Minst mulig coax er en fordel, signalet blir svakere for hver meter, slik at tvsignalet ditt blir dårligere med en lang coax (har nok marginalt å si for bredbåndet ditt). På vanlig TCP/IP på TP kabel står det i standarden at du kan strekke 165meter uten tap, så 20meter er ingenting for slik kabel. En annen ting: Om du ikke har kjøpt TP kabel enda og kabelen skal ligge ved siden av en strømkabel kan det være greit å kjøpe en skjermet kabel, STP og ikke UTP (Uskjermet kabel). -Men dette er nok uansett ikke så farlig på ett såpass kort strekk. Lenke til kommentar
Skallesei Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 Minst mulig coax er en fordel, signalet blir svakere for hver meter, slik at tvsignalet ditt blir dårligere med en lang coax (har nok marginalt å si for bredbåndet ditt).På vanlig TCP/IP på TP kabel står det i standarden at du kan strekke 165meter uten tap, så 20meter er ingenting for slik kabel. En annen ting: Om du ikke har kjøpt TP kabel enda og kabelen skal ligge ved siden av en strømkabel kan det være greit å kjøpe en skjermet kabel, STP og ikke UTP (Uskjermet kabel). -Men dette er nok uansett ikke så farlig på ett såpass kort strekk. 7220901[/snapback] Har en 20-metring liggende som jeg tenkte å bruke skjønner du... Den blir liggende bak en taklist uten noen form for forstyrrelser i nærheten så det går nok bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå