Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste serien du så

Anbefalte innlegg

Black adder 1-4 pluss Cavalier Years og Back & Forth

Sammen med Flying Circus kanskje den ultimate britiske komiserien.

Serien har super dialog og selv om første sesong er litt svakere enn resten er den også bedre enn nesten alt annet. er litt usikker på om jeg liker II eller III best. Queenie er veldig morsom som phsykotisk monark. og Hugh Laurie er meget morsom som total Bush av en prins. Selv om den fjerde serien ikke er den morsomste er den helt klart den dypeste, med et sterkt anti krig budskap. og siste episode er meget trist. serien har en del gullkorn som ikke kan overgås av noe og man kan se episodene om igjen og om igjen.

Back and Forth bringer hele teamet tilbake 10 år etter serien slutta. og er en verdig avslutting på serien. og det beste med hele "filmen" er den sykt festlige og erke britiske anti franske mentaliteten, og fransk parodien i filmen er så festlig at jeg ligger på gulvet og ler så mye at jeg gråter.

når jeg hører humor er det monty python og blackadder jeg tenker på

9.5/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fawlty Towers (Hotell i særklasse)

Mange av dere husker vel igjen 70-tallets Fawlty Towers. Serien om det fiktive hotellet Fawlty Towers som drives av den eksentriske Basil Fawlty spilt av John Cleese og hans kone Sybil, stuepiken Polly og kelneren Manuel som ikke kan engelsk og stort sett besvarer alle spørsmål med "Que?". :D

Handlingen på hotellet er farsepreget og full av tilfeldige sammentreff og misforståeler. Det bærende elementet er Basil Fawltys eksentrisitet og uforlignelige kroppsspråk. Hysterisk morsomt! :)

I 2002, kom Fawlty Towers endelig på DVD. Denne DVD'en var delt inn i tre disker, der den første og andre disken inneholdt 6 episoder hver og den siste var fullspekket med bonusmateriell. Er du glad i god klassisk britisk humor er Fawlty Towers noe for deg. Anbefales på det sterkeste! Terningkast 6. :thumbup:

Endret av Wollan
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Drew Carey Show sesong 1

sykt festlig serie, husker jeg denne serien fra da den gikk på tv3 og har venta på at den skulle komme på dvd. når har første sesong kommer ut. serien er drit kul og ler høyt hele tiden og setter denne serien meget høyt, høyere enn Friends og de fleste andre serier. problemet er jo at jeg nå må vente på at sesong 2 kommer ut.

9/10

Lenke til kommentar

Mr.Bean

Alder: Alle

Sjanger: Komedie

Produksjonsår: på 90-tallet

En klasikker innen komedie eller nesten alle serier. med Rowan Antikson (Tror det er det iallefall). Mr.Bean er det morsomste som noen gang er laget og jeg anbefaler den på det sterkeste.

10/10 det går ikke an og unngå og elske Mr.Bean :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

How I met your mother sesong 1

hadde ikke sett noe av denne serien før, men den var billig og Alyson Hannigan er så søt.

Serien er veldig morsom, og Neil Patrick Harris rolle Barney er hysterisk morsom ikke like morsom som Dr. Cox, men hysterisk.

som sagt er Hannigan veldig søt og Cobie Smulders er hot.

morsom og søt komiserie 8/10

Lenke til kommentar

Oz, sesong 1-6

Tror dette er den beste serien jeg har sett. Var litt skeptisk da noen kompiser anbefalte den.

Serien viser hvordan livet til ansatte og fangene ved Oswald høysikkerhetsfengsel. Må innrømme at tårene kom noen ganger. :p

Anbefales til alle.

10/10

Endret av Nurzum
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Babylon 5, hele jævle sulamitten, 6 filmer alle 5 sesongene av B5 og alle 13 episoder av crusade

Husker jeg ikke likte denne serien når den gikk på Tv for mange år siden, jeg følgte vel ikke med godt nok eller var for ung eller noe.

Kommer til å bli fult av spoilere så ikke les videre viss du ikke har sett serien, har du sett den eller driter i den kan du lese videre.

Jeg har fått mye mer respekt for denne serien nå, første sesong var sånn passe, men fra sesong 2 tar den av, Når Narn-Centauri krigen bryter ut begynner moroa. Det er også her en av yndlings senene mine er. G'Kar en karakter jeg ikke likte noe særlig, jeg syns han var for agresiv og sta, kommer inn og forteller at Narn har erklært krig mot Centauri. Han kommer inn og sier det og er helt KNUST, jeg mener totalt. jeg har aldri sett noe spille så bra som han gjorde akkurat der, seriøst en av de beste skuespiller prestasjonene jeg noen gang har sett, og da snakker jeg ikke bare serier, men store filmer med super skuespillere osv. Ikke nok med det, han gjør dette gjennom 2 cm med lateks og røde linser, der og da, ble han en av mine favoritt karakterer og rollen hans blir mye bedre fra da av.

Liker også hele den Shadow krigen og hvordan de yngre rasene blir brukt av de eldre og hvordan det hele ender. Så kommer Borgerkrigen melllom menneskene og senere krigen mot Centauri.

Det jeg ikke liker med serien er at noen episoder viser fremtiden og hva som skjer, man får blant annet vite i siste episode av jorda lever i beste velgående 20 år etter B5 slutter, så hva er da poenget med serien Crusade, som da sier at vis de ikke finner en kur innen 5 år vil alle på jorda dø, vel vis alle lever på jorda 15 år etter serien crusade, da vet man at de lyktes, og mye av spenninga med serien er borte.

Men jeg har blitt litt forelsket i serien, og den kommer inn på en klar 3 plass over beste Sci-fi etter SG-1 og TNG

9/10

Lenke til kommentar
Det jeg ikke liker med serien er at noen episoder viser fremtiden og hva som skjer, man får blant annet vite i siste episode av jorda lever i beste velgående 20 år etter B5 slutter, så hva er da poenget med serien Crusade, som da sier at vis de ikke finner en kur innen 5 år vil alle på jorda dø, vel vis alle lever på jorda 15 år etter serien crusade, da vet man at de lyktes, og mye av spenninga med serien er borte.

8860219[/snapback]

Hvis jeg husker riktig var hele styret med kuren ikke Straczynskis idé, men et av mange påfunn fra TNT. Hvis Crusade ikke hadde blitt kansellert ville han muligens ha latt Excalibur-folkene finne kuren allerede tidlig i andre sesong eller noe slikt (han har sluppet unna med "frekkheter" tidligere, som når han tok livet av pilotduden Warren Keffer - en karakter som TV-selskapet krevde men han selv aldri likte), og fortsatt med å fortelle historien slik han ønsket å gjøre det.

Dessuten gjør han slikt også i B5. Som når Sheridan får vite at han vil dø hvis han drar til... *sjekker opp navnet* ... Z'ha'dum. Med en slik "spoiler", blir da spenningen borte? Nei, spenningen ligger i at vi finner ut hvordan dette skjer (en av tidenes heftigste sesongavslutninger etter min mening). Samme kunne man si om kuren. Spenningen ligger ikke i hvorvidt de finner den, men (ville ligget) i hvordan de finner den.

Lenke til kommentar

ja, jeg leste at den kur tingen ville bli fiksa ganske fort, og jeg tror serien kunne blitt bra hadde den fått 2-3 sesonger å vokse på. synd det ikke ble mere.

men som sagt fått mye mer respekt for B5 universet.

og det at Straczynski skrev meste parten av episodene og at han hele tiden viste hvor serien skulle hen merkes på en positiv måte,

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Penn & Teller Bullshit Episode: The Bible: fact or fiction.

Elsker disse karene.

Her driter de ut Bibelen som bare de kan gjøre, helt klart en av de beste episodene av Bullshit sammen med Kreasonisme episoden.

De var egentlig ganske snille i denne episoden og konsentrerte seg bare på alt det absurde som står i bibelen og gikk ikke dirkete løs på kristendom(noe jeg kunne ønkse de gjorde) de hadde helller ikke med mange fucka kristene som ville ha dritet seg ut, bare en kar som prøvde å bevise bibelen som en historie bok. Det var ikke så mye kan kunne gjøre for å forsvare den, men han prøvde.

Som den ekstrem ateisten jeg er, nyter jeg slike episoder.

8/10

Lenke til kommentar

Prison Break Seson 1

Produksjosår: 2005/2006(?)

Alder: 15år

Brodern hadde bestilt den og jeg er enkelt og greit dødsavhengi.

Hele sesongen varer i sånn ca 961min og jeg var halveis på 2 dager.

Tittelen på filmen sier vel det meste om handlingen, så jeg gidder ikke og ramse opp på grunn av redd for og røpe noe.

10/10 Dette er en serie for alle over 14( :roll: )

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Angel (hele serien)

Serien begynner ganske treigt, men tar seg opp etter 10 episoder da Wesly kommer, serien er ikke redd for å forandre mye i løpet av en sesong. noe Buffy aldri gjorde(med få unnatk) Serien er nok bedre enn Buffy, men jeg vokste opp med buffy så den vil altid ha en egen plass i mitt hjerte.

Angel ser en STOR utvikling i karakterene, da spesielt Wesly og Angel. noe som gjør serien interesang. Veldig tøff avslutting som også er trist.

Jeg vil ha mer Angel

8/10

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Star Trek TNG Episode: The Nth Degree

Dette er yndlings episoden min av TNG, den har alt en god Sci-fi episode har, litt mystikk, utforsking og overasklelser, Dwight Schultz stor spiller i denne episoden og gjør den beste jobben noen har gjort i en gjeste rolle av Star Trek.

jeg sitter å smiler gjennom hele episoden, faktisk likte jeg den så mye at jeg en gang for mange år siden kjøpte den på VHS, før TNG kom på dvd, og har mista telling på hvor mange ganger jeg har sett den.

Den perfekte TNG episoden

10/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...