Gå til innhold

Check filer

Visage

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rename .CHK filer? Har det noen nytte for seg da?

Nei, du finner vel ikke mye nyttig i dem. Kan nok trygt slette dem. Eller du kan åpne dem i notepad og se om det er noe viktig de inneholder. Det er vel heller tvilsomt siden det er "avfall" fra chkdisk.

Når chkdisk scanner harddisken din finner den av og til "Bad Clusters" og andre små feil. Dette lagres da som .CHK filer og harddisken blir like fin igjen.

Så hva en du finner når du renamer dem, og hva en du renamer til, vet jeg ikke. Hadde vært morro og visst! :smile:

Rett meg tar jeg feil i noe av dette!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-12 21:04, skrev Visage:

Lurer på hvordan man får chk filer tilbake til normal form slik de var før de ble chk filer, må jo gå det.

Dette er vel normalt sett fragmenter av data som er plukket. Er det tekst data kan man vel få sett på det men binære data er det veldig sjelden komplett nok til å redde.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-12 21:04, skrev Visage:

Lurer på hvordan man får chk filer tilbake til normal form slik de var før de ble chk filer, må jo gå det.

Er ikke mulig.

Men man får mulighet til å lage en recovery-disk under scandisk som lar deg gå tilbake til en "feilaktig" disk - dvs. før disken ble reparert av Scandisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...