Gå til innhold

Saddam dømt til døden - Ved henging

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ble faktisk glad over å lese dette på nyhetene.

Henging passer han!

7221178[/snapback]

Så du ble glad :hmm:

Det til tross for at en vet at dette forårsaker mange uskyldiges liv,dette fordi det klart vil bli opptøyer fordi saddam som alle andre diktatorere har støttespillere om vi liker det eller ei, i tillegg har vi de grupperingene som ble undertrykket av Saddam som ser dette som et nytt grønt lys for å avlive enda flere av de som hører til samme folkegruppe/tro som Saddam, på toppen av alt vet vi at henging er den avrettingsmetoden som garantert skaper mest støy i et muslimsk land.

Synest faktisk ikke dette er mye å bli glad for :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke på hvilket grunnlag man kan dømme Saddam. Han tok livet av folk som hadde prøvd å drepe presidenten.

Hva tror dere hadde skjedd i USA hvis en gruppe hadde prøvd å drepe presidenten ? Dødsstraff ----> akkurat det samme.

Hvilke lover er brukt for å dømme Saddam ? Ifølge de lovene som var i landet da Saddam var president så var lederen immun og sto over loven.

Det går ikke an å opprette nye lover med tilbakevirkende kraft for så å dømme, det er moralsk forkastelig.

Det er jo også helt utrolig at man må helt tilbake til 1982 for å finne noe å dømme mannen for, det viser jo også hvor nødvendig det var å gå til krig.

USA gikk til krig mot et land få falskt grunnlag og har til nå drept over 600 000, hva blir straffen til Bush ?

Lurer på hvor det ble av alle "weapons of mass destruction".

Å snakke om at Saddam har brukt tortur er også ganske komisk, da USA bruker dette til dagen, også i dag.

Å gå til krig "fordi han prøvde å drepe pappaen min" er det som har skjedd her.

Tenk på alle de som kunne vert reddet hvis alle pengene som har gått med i krigen heller hadde blitt brukt på nødhjelp i Afrika....

Jeg sier ikke at jeg ikke synest at både Saddam og Bush fortjener døden, men denne "rettsprosessen" er bare latterlig.

Hvorfor kunne man ikke bare vente et par år så ville Saddam dødd av seg selv, og verden ville vert spart for en krig.

Endret av fiskebolleboks
Lenke til kommentar

Folk som er så milde mot han, vet ikke engang hva han har gjort. Ingen har noe anelse før man opplever det selv. Og jeg har opplevd han på kroppen i 7 år.

Jeg er imot dødsstraff, men han her vil ikke klare å tenke over sine gjerninger. Han har ingen sympati og kan gjenta det han gjorde med god samvittighet igjen.

Lenke til kommentar
Folk som er så milde mot han, vet ikke engang hva han har gjort. Ingen har noe anelse før man opplever det selv. Og jeg har opplevd han på kroppen i 7 år.

Jeg er imot dødsstraff, men han her vil ikke klare å tenke over sine gjerninger. Han har ingen sympati og kan gjenta det han gjorde med god samvittighet igjen.

7222019[/snapback]

Så det er god nok grunn til å drepe han ?

Skal han ha skylden for alle drap alle under han har utført ?

Da sliter ivertfall Bush med sine 6-700 000 drepte og torturerte i krigen som ikke var godt for noe.

Lenke til kommentar
Jeg er prinsipielt motstander av dødsstraff, men å påstå at dette er noe som skjedde fordi det ble "diktert av USA" blir for dumt. Det viser stor mangel på respekt for demokratiet.

7222012[/snapback]

Det er ikke en påstand men en kjennsgjerning.

Saddam måtte vekk for at USA skulle få fritt spillerom, for om det var tanken på at folket skulle få det bedre hvorfor har ikke USA ryddet opp hjemme, i sør amerika,nord Korea osv osv osv.

Vi finner her folk som er like ille som Saddam men de går fri og hvorfor??

Jeg er ikke motstander av at Saddam skal dømmes,men jeg er motstander at USA`s ønske om å "ststuere et eksempel" får gjennomslag her, nettop fordi dette rammer uskyldige irakere fordi konflikten mellom forskjellige grupper der nede blusser opp igjen,men hva bryr det USA, de har jo allerede massakrert eller vært årsaken til så mange massakre at de er sluttet å telle døde for lengst. det viktige er at Bush får en "seier" til i guds navn :cry:

Lenke til kommentar
Jeg er prinsipielt motstander av dødsstraff, men å påstå at dette er noe som skjedde fordi det ble "diktert av USA" blir for dumt. Det viser stor mangel på respekt for demokratiet.

7222012[/snapback]

Det er ikke en påstand men en kjennsgjerning.

7222153[/snapback]

Og du dokumenterer påstanden din med....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...