Gå til innhold

Saddam dømt til døden - Ved henging


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mmm, dere er klar over at artikkelen bare er en spøk? ;)

7249433[/snapback]

:)

Dog finnes det jo ingen gode alternativer for hva som bør skje der nede, så det kunne kanskje vært en god ide å lansere Mr. Comical Ali som den nye landsfaderen (under mottoet En god latter forlenger livet) Han er jo en likandes kar :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Og jeg mener (jeg bestemmer ikke hva som er legitimt) at ethvert regime som misshandler egen befolkning ikke har livets rett og bør avskaffes. Med makt om nødvendig. Og dette burde FN gjøre.

7242819[/snapback]

du sikter vel ikke til usa?

 

In 2002 roughly 93.2 % of prisoners were male. About 10.4 % of all black males in the United States between the ages of 25 and 29 were sentenced and in prison by year end, compared to 2.4 % of Hispanic males and 1.2 % of white males. [4]

 

As of June 30, 2005, about 1 out of every 136 U.S. residents was incarcerated either in prison or jail.[5] The total amount being 2,186,230, with 1,438,701 in State and Federal prisons and 747,529 in local jails.[6]

http://en.wikipedia.org/wiki/Prisons_in_the_United_States#Population_statistics

 

Grunnen til at Bush ikke skal henrettes ved f.eks. henging i den nærmeste framtiden er vel kun makt. Med tanke på moral og rettferdighet sammenliknet med Saddam, er det ingenting som tilsier at Bush ikke bør bli hengt

Lenke til kommentar
Og jeg mener (jeg bestemmer ikke hva som er legitimt) at ethvert regime som misshandler egen befolkning ikke har livets rett og bør avskaffes. Med makt om nødvendig. Og dette burde FN gjøre.

 

Men det er greit så lenge man kun mishandler andre befolkninger ?

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om dette er rette plassen å legge linken jeg da, men noen har sikkert fått med seg at en 9 år gammel pakistansk gutt hengte seg etter alt oppstyret rundt Saddam Hussein.

Link: Trykk her!

Så, hva syns folket om at videofilmer av den verdenskjente diktatoren som blir hengt florerer på nettet? Selv syns jeg det er meget så ufyselig og perverst. Syns heller ikke han skulle hatt dødsstraff, men livsvarig fengsel. Men det er jo en annen sak, da.

 

KristianG ;)

Lenke til kommentar

Nå blir det hevdet at henrettelsen ble kuppet av al Sadr :

 

"(...) A senior Interior Ministry official said the hanging was supposed to be carried out by hangmen employed by the Interior Ministry but that "militias" had managed to infiltrate the executioners' team.

 

"The execution was carried out by militias and outsiders. They put aside the team from the Interior Ministry that was supposed to carry it out," the official said."

 

http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/IBO352016.htm

 

http://talkingpointsmemo.com/

 

Kan ikke annet enn være enig med Bob Herbert ( New York Times ) :

 

"The war has been an exercise in futility and mind-boggling incompetence, and yet our involvement continues — with no end in sight, no plans for withdrawal, no idea of where we might be headed — as if the U.S. had fallen into some kind of bizarrely destructive trance from which it is unable to awaken....

 

http://www.editorandpublisher.com/eandp/ne...t_id=1003527576

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hvorfor er det rart? Det ble jo ikke offisielt filmet på vegne av staten.

7623819[/snapback]

 

Staten styrer og kvalitetssikrer slaktet og er derfor ansvarlige for hele greia :)

Lenke til kommentar

Mot dødsstraff.

 

Blir kvalm over måten enkelte storkoser seg med de tilgjengelige videosnuttene som florerer på nettet. Jeg klarer ikke gledes over andres død på samme måte som Saddam. Godgjøre grusomhetene denne mannen utførte er en umulighet uansett. Samme hva vi gjør, samme hvor mye vi forsøker.

 

Måten dette er blitt utført på gjør oss jo ikke stort bedre enn han. Han tok manges liv. Vi tok hans. Ett liv på samvittigheten er for mye.

 

Saddam slapp alt for billig unna! Skulle vært plassert i en dyp jordkjeller på livstid. Sammen med de andre rottene.

Endret av asoris
Lenke til kommentar

Saddam Hussein

 

Patriot av landet sitt, ubøyelig fremfor USA og Israel i likhet med mange andre land i midtøsten, kunne gjort mange ting bedre men han bevarte freden i en særlig turbulent område og var ikke redd å være ikke-poiltisk korrekt og pekte ut fiendene av Irak før og etter krigen.

 

Takket være det politiske drapet som tok sted med alle de lavmåls idiotene som utførte det, er han blitt martyr og forbilde for Irakere som nekter å bare gi opp.

 

 

R.I.P.

 

Edit:

Ps:

De som ikke vil se de videoene som er lagt ut, ikke se de. Men at de er gjort og ble lagt ut er veldig bra, for å knuse løgnene som ville ellers dukke opp om hvor "humant" det hele var, og ellers ta knekken på spekulasjonene som kunne oppstått.

Folk som ikke tåler virkeligheten, slutt å surtre eller forsvinn i en virtuell verden med rosa ponyer og evig pacifisme. :thumbdown:

Endret av g5r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...