Gå til innhold

Formatere Windows XP med Recovery partisjon

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ikke så stødig på windows at jeg må spørre litt om dette først. Jeg har to pc'r. En gammel HP maskin ifra 2002 med Win Xp innstallert. Den kom med XP da jeg kjøpte den, og den har en Recovery partisjon, men det fulgte ikke med noen XP cd. Jeg har også en ny pc, der har jeg XP SP2 cd som fulgte med.

Den gamle pcn har blitt utrolig treig, og henger seg stadig vekk, med mange feilmeldinger hele tiden. Jeg har prøvd å renske opp i systemet med diverse programmer, men det hjelper lite. Når CCleaner ikke lar seg avinnstallere og selve skrivebordet henger seg for hundrede gang har jeg fått nok.

Hvordan går jeg frem for å formatere denne pcn? Specs på denne maskinen er Pentium 4 2.54 mhz, en 120 gb HDD, Geforce 4200 ti skjermkort og 1024 mb ram. XP med SP2.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du burde vel forsøke å bruke den Recovery partisjonen. Hvis du ikke har noen bruksanvisning, sjekk denne som jeg søkte til: http://www.pctechbytes.com/hprecovery.htm

7220618[/snapback]

Hmm.. kanskje det fungerer. Det jeg er redd for er at den bare setter pc'n tilbake til den statusen den hadde som ny, uten å skikkelige formatere harddisken. Men jeg kan velge mellom "undestructive" eller "destructive" recovery. Hvilken velger jeg da?

Lenke til kommentar

Non-Destructive Recovery - will overwrite the O/S and bundled software, But NOT touch anything in the My Documents folder. Your softwares file stucture may still be there, but you will have to re-install those programs that you added.

Destructive Recovery...Self explanatory...

Kilde (hp forums )

Mao :

Non destructive lar filsystemet være intakt .

Destructive "wiper" alle partisjoner untatt sin egen og lager alt pånytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...